קצת יותר מיממה לאחר המתקפה של איראן על ישראל ונדמה שכל העולם מתעסק כרגע בדבר אחד בלבד - איך יגיבו בארץ הקודש. בני סבטי, חוקר איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM ופרש את משנתו.

פרטים חדשים על המתקפה האיראנית: הנזק לבסיס נבטים נחשף

"צריך להפריד בין הצד של הציבור לצד של המשטר, אבל בין לבין אנחנו רואים גמגום של המשטר", אמר סבטי. "שר החוץ האיראני יצא אתמול ואמר שהם הודיעו על התקיפה שלושה ימים לפני לשכנותיה של איראן. ידענו על התקיפה, אפשר להגיד. מבחינת הציבור, הרבה אנשים שמים לב לעניין של הכוונה או התוצאה. הרבה אנשים שואלים אתמול וגם הבוקר 'כל כך הרבה טילים ושום דבר לא פגע?'. המשטר האיראני הוא משטר כושל - אנחנו ניפחנו את המפלצת והדחליל הזה לממדים שבאמת גורמים להם לחשוב שהם מוצלחים, זו הבעיה".

כאשר נשאל אם האיראנים חוששים מתגובת ישראל, הדגיש סבטי כי "השיח שיש שם מחזיר אותי לילדות שלי שם. היינו עומדים בתורים בשביל סוללות לפנסים, זה אפילו עצוב שהאיראנים לא מתקדמים עד עכשיו. הציבור קצת חושש, קצת הרבה חושש וגם קצת שמח. הוא חושב שאם ישראל תבוא ותגיב, ותגיב בעוצמה, הם אומרים 'תפגעו קשות במשטר, זו ההזדמנות של שני הצדדים'".

"הם ממש צודקים, אם ישראל מנצלת את ההזדמנות, אם נכנסים לעניין של החלשת המשטר באופן טוטאלי - אנחנו נפטרים מכל המילציות, השלוחים, בבת אחת", הכריז החוקר.