בעוד תשומת הלב הציבורית ממוקדת במתקפה הלילית מאיראן ובכניסה המסתמנת לרפיח, האווירה ביהודה ושומרון מתלהטת בעקבות אירועי סוף השבוע - רצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל וההתפרעויות האלימות של המתנחלים בעקבותיו. בחמאס קראו הבוקר (שני) לפלסטינים תושבי יו"ש להסלים את ההתנגשות עם צה"ל ועם המתנחלים, ו"לגרום להם לשלם את המחיר על הפשעים שלהם נגד עמנו וארצנו".

חשש במערכת הביטחון: העימותים ביהודה ושומרון יסלימו

בהצהרת שפרסם ארגון הטרור נטען כי מתקפת המתנחלים הייתה "מבצע מאורגן ושיטתי, בפיקוח ממשלת הכיבוש", במטרה "ליישם אג'נדות ציוניות שמטרתן להשתלט על אדמות פלסטיניות, לייהד אותן ולגרש אותן".

כזכור, עימותים אלימים פרצו לאחר דבר היוודע על מציאת גופתו של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14. על פי דיווחים פלסטינים, רכבים הועלו באש בכפר דומא ובאל מורייר. סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה על הרוג ושישה פצועים מירי. הסהר האדום מדווח על 16 פלסטינים שנפצעו ונזקקו לטיפול רפואי.

במקביל, צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" שאול גולן הותקף על ידי מתנחלים. "הסתובבתי בכפר וצילמתי תמונות. ראיתי חבר'ה רעולי פנים, יהודים, מסתובבים בכפר כאילו הכפר שלהם. הם שרפו בתים ותיעדתי". לדבריו, "הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו. חלק היו במדי צה"ל ורובים. 30-20 איש הכו אותי וצעקתי 'הצילו' בתקווה שחיילים ישמעו אותי, אבל החיילים זה הם".