העורך הראשי של העיתון המצרי "אל- ג'מהוריה" שוחח היום (שני) עם רשת אל-חדת' הסעודית והתייחס באריכות למתקפה של איראן על ישראל בסוף השבוע האחרון. לדבריו, "אין מלחמה שמתנהלת בצורה כזו - שר החוץ האיראני אמר שאם מועצת הביטחון תגנה את ישראל, טהרן לא תתקוף, הדברים אינם עובדים ככה. כל מלחמה בעולם כפופה לשיקולי המצב ולשיקולים בשטח".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"לכן, אני סבור שמדובר בפעולת ראווה שנועדה להחזיר את הכבוד ולרצות את הפוליטיקה הפנימית באיראן, לאחר שגורמים רבים איבדו את האמון במערכת השלטונית. כמו כן, המדינות הפרגמטית של איראן מאידך, הופכת אותה למדינה 'צבועה' בעיני העולם הערבי. לאחר שהיא התנערה מ"מבול אל-אקצא" (מלחמת 'חרבות ברזל'), אז היא הודיעה שמדובר בנקמה על חיסול קאסם סולימאני, ואז טענה שהמלחמה היא החלטה פלסטינית. על כן, הדברים האלה גורמים לאיראן לאבד הרבה לגיטמיות באזור".

עוד אמר כי "הפעולה האיראנית היא ניסיון לשקם את המוניטין שלה שנפגע קשה בעולם הערבי והמוסלמי המפורק והחלש, ויש תנועות התנגדות רבות שחולקות על הגישה האיראנית הנוכחית. אני סבור שגם ישראל הרוויחה, שכן בפעולה הזו איראן נתנה 'מתנת חינם' לנתניהו שמרוויח מכך פנימית וחיצונית".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה