רותם מי-טל, מנכ"ל חברת רובל חדשנות העוסקת בייעוץ, מחקר ומו"פ בטחוני, מציין היום (שני) בשיחה עם מעריב כי עלות ההתקפה האיראנית על ישראל שלשום בלילה הייתה זולה יחסית. בהזנחת עלויות כוח אדם ותשתיות סדירות, מדובר בהוצאה של פחות מ-300 מיליון דולר משוערך. רותם מוסיף כי בהתאם לתקציב הנמוך, גם העבודה הייתה זולה ולא מרשימה.

סעודיה ואיחוד האמירויות חצו את הקווים: ראיית הזהב שהגיעה לישראל

הזדמנות פז: כך ישראל תמנף את התוקפנות האיראנית לטובתה

לפי פרסומים בעיתונות ובמדיה, ביום שבת האחרון האיראנים שיגרו לכיוון ישראל מאות כטב"מים (כלי טיס בלתי מאויש), טילי שיוט וטילים בליסטיים. הנתונים מראים כי במהלך תקיפה זו שוגרו כמאה כטב"מי שיאהד 136 עם ראש קרבי של 40 ק"ג חומר נפץ, כ-85 כטב"מים בעלי הנעה סילונית מסוג שאהד 238, מעל ל-110 טילי בליסטיים מסוג שיאהב 3 וחייבר-שכן וכ-36 טילי שיוט מסוג פאווה 351 "סומאר".

טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)
טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)

לחגיגה הצטרפו גם שני משגרי גראדים ישנים מלבנון. כל אלו שוגרו ממשאיות משגר ונתמכו על ידי מערכות תקשורת ומכ"מים מסוג "מטלע אלמג'יר" מתקדמים. רותם מי-טל מסביר כי בכלכלה הצבאית ישנה מתודולוגיה מאד פשוטה. לדבריו, "האמל"ח האיראני (וגם הטורקי) זול יותר מהאמל"ח הרוסי, שהוא עצמו זול יותר מהאמל"ח המערבי בכלל והישראלי בפרט. לכן משוואת העלויות בליל ההתקפה אינה מאוזנת, אך כך גם משוואת הביצועים, משום שישראל ובעלות בריתה כבדות יותר במאזן באופן דרסטי".

רותם מי-טל (צילום: פרטי)
רותם מי-טל (צילום: פרטי)

עלות המתקפה האיראנית (צילום: ללא קרדיט)
עלות המתקפה האיראנית (צילום: ללא קרדיט)