רשת CNN דיווחה היום (שני) כי המתקפה האיראנית בליל שבת האחרון דחתה את התכניות של ישראל להתחיל במבצע הקרקעי ברפיח, המעוז האחרון של חמאס ברצועה. על פי הדיווח, חיל האוויר כבר התכונן להטיל כרוזים על חלקים מרפיח, כבר היום, אלא שהמתקפה מטהרן כאמור, דחתה זאת.

בחודשים האחרונים ארה"ב ומדינות נוספות דחקו בישראל שלא לפעול ברפיח, מחשש לאסון הומניטרי. וושינגטון ומעצמות נוספות שלחו מסרים חריפים לנתניהו, והזהירו שעל צה"ל לא לפעול בעיר הדרומית, שאליה נמלטו יותר ממיליון עזתים מתחילת המלחמה. מוקדם יותר היום, גורם ביטחוני מצרי אישר בפני העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, כי "החרפת המתיחות בחזיתות אחרות הובילה את ישראל לבחון את ההחלטה להסתער על רפיח", וציין כי "ההערכות הנוכחיות כוללות אפשרות שהכיבוש יגביר את התקיפות האוויריות ברפיח, בניסיון לחץ על הפלגים במשא ומתן".

עיר האוהלים ברפיח (צילום: רויטרס)
עיר האוהלים ברפיח (צילום: רויטרס)

כזכור, כרוזים רבים פוזרו שלשום ע"י צה"ל ברפיח, במטרה לאתר חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח, כך דווח בתקשורת הערבית. על הכרוזים הופיעו תמונותיהם של 35 חטופים. "הסתכלו היטב סביבכם, ייתכן שהחטופים נמצאים קרוב אליכם", נכתב. כמו כן, בכרוזים נעשתה פנייה למקומיים, במטרה שיסייעו במציאת החטופים: "אם אתם רוצים לשמור על משפחותיכם ולהבטיח את עתידכם, ציידו אותנו בכל פריט מידע על החטופים או במי שמחזיק בהם".

בשבוע שעבר דווח כי ישראל רכשה 40 אלף אוהלים כדי להתכונן לפינוי של מאות אלפי פלסטינים מהעיר רפיח שבדרום רצועת עזה. ישראל טענה לא פעם שרפיח היא המעוז האחרון של ארגון הטרור חמאס ונשבעה לבצע תמרון קרקעי בעיר. אבל הקהילה הבינלאומית כאמור, כולל ארה"ב, מתנגדת למתקפה ואומרת שהיא תסכן אזרחים פלסטינים. מעל מיליון פלסטינים, יותר ממחצית מאוכלוסיית עזה, נמלטו לרפיח לאחר שנעקרו ממקום לחימה במקומות אחרים בשטח.