האנליסט והפרשן הצבאי הסורי, תא"ל אסד עוואד אל-זובי, שוחח היום (שני) עם רשת אל-חדת' הסעודית לאחר המתקפה האיראנית על ישראל. הוא ביקר את התקיפה, טען שמדובר במזימה של ארה"ב-איראן-ישראל - כל אחת מהאינטרסים שלה, וטען שאיראן לא עשתה שום דבר למען הפלסטינים: "איראן פעלה נגד המדינות שרצו לשחרר את פלסטין". עוד אמר: "נתניהו עמד למות מבחינה פוליטית - איראן החייתה אותו".

הפרשן הסעודי טוען: לישראל יש נשק קטלני שלאיראנים אין תשובה אליו
ונהפוך הוא: כך סייעה איראן לישראל במלחמה מול חיזבאללה | אמציה ברעם

הוא אמר כי "כיום יש לי חשד כבד שהרג השבעה בקונסוליה וכל מתקפת הנגד האיראנית הם למעשה פעולה מפוברקת מוסכמת בין ישראל, ארה"ב ואיראן, על מנת להגיע לתוצאה של 'החייאת ישראל' - ופיזור של ההפגנות נגד ישראל, וכן להעלות את המניות של נתניהו שהוא למעשה חבר יקר של איראן ושל הכלים של איראן באזור".

משפחות החטופים חוסמות את אילון (צילום: דוברות המשטרה)

הוא המשיך להביע את ביקורת על המשטר האיראני ועל התקיפה - שלטענתו הייתה רכה מידי: "היום השתכנעתי שהאמרה המתאימה לתיאור הפעולה האיראנית הזו היא הפתגם העממי "רוב מהומה על לא מאומה". כטב"מ חיסל את אלמוהנדס ואת סולימאני, וכטב"מ אחר חיסל את זאהדי - וכולי וכולי. האם יעלה על הדעת ש-200 או 300 כטמ"בים לא הורגים אף אחד? האם יעלה על הדעת, לפי כל היגיון צבאי, שאני אתקוף ואירה כדור או תחמושת כעת - ואלו יגיעו אליך בעוד 8 שעות? אף אסכולה צבאית לא מקבלת את ההיגיון הזה".

וויסאם א-טאוויל עם קאסם סולימאני (צילום: רשתות ערביות)
וויסאם א-טאוויל עם קאסם סולימאני (צילום: רשתות ערביות)

הוא תהה באשר לתקיפה, שערכה זמן רב לטענתו, כי "הטילים שנמצאים בידי החות'ים או הכטב"מים שנמצאים כעת בלבנון, בסוריה או בעיראק הם לא איראניים? הם לא בידיים איראניות? אם כך, מדוע הטילים או הכטב"מים צריכים לשייט שעות באוויר מאיראן כדי שהיא תאמר לכל העולם הנה אני מפציצה את תל אביב? מדוע היא לא ירתה את הכטב"מים מהגולן ממרחק של לא יותר 2 או 3 דקות כדי שתאמר שעשתה משהו?".

הוא המשיך ואמר כי הוא סבור שהאמרה "חיסול ישראל" הובנה שלא כהלכה, ולטענתו - מה שעשתה התקיפה היא "החייאת ישראל": "מה שקרה במתקפה הזאת למעשה הוא החייאת ישראל השקועה בצרות, שמובסת, ושנחשפה למעשה בפני כל העולם במערומיה - כאשר כל מדינות העולם החלו לומר שמדובר ביישות מלאכותית וטרוריסטית וביישות שקיימת רק כדי לבצע פשעים ולהרוג".

לטענתו, "מה שהמשטר האיראני עשה הוא לתת זריקת מרץ ולהאריך משמעותית את חייו של מי שעמד למות. נתניהו עמד למות מבחינה פוליטית, צבאית ואפילו כלכלית וכנ"ל היישות הציונית".

\'\'עמד למות מבחינה פוליטית\'\'. בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
\'\'עמד למות מבחינה פוליטית\'\'. בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

עוד טען כי איראן מעבירה מסר לשלוחיה - שהיא תקפה רק בשם איראן, ומבחינתה - שימשיכו "למות", כי היא תגן רק על עצמה: "שלוחי איראן מתים לא בשביל איראן. איראן משתמשת בהם כדי ליצור דרמה ולומר שהיא אכן הנושאת על גבה את סיסמת ירושלים או הדרך לירושלים או סוגית פלסטין בעוד שלמעשה אין לה קשר לפלסטין".

"היום כל ההפגנות בעולם הופתעו ואיראן הצליחה להעביר מסר לא רק לעולם אלא גם ל'כלים' שהיא משתמשת בהם כמו חיזבאללה, חמאס והמשטר הסורי, לפיו היא נקמה היא עבור שבעה איראנים ולא עבורכם. אתם יכולים למות כמה שאתם רוצים ומתי שאתם רוצים - אבל אין לי קשר אליכם. אני משתמשת בכם ויצרתי אתכם על מנת שתמותו בשביל ישראל ולא בשביל איראן. היא רוצה לאשר לשלוחים שלה שהיא נוקמת עבור האיראנים ולא עבורם".

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Alaa Al-Marjani)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Alaa Al-Marjani)

הוא המשיך וביקר את משמרות המהפכה על התנהלותה מול הרשות הפלסטינית והעם הפלסטיני, ותהה: "מה השלטון האיראני נתן למען פלסטין? ניזכר בהיסטוריה, משנת 1979 - מה איראן עשתה למען פלסטין, או לפחות מה איראן עשתה למען המדינות שסובבות את ישראל שתוקפות את ישראל או שישחררו את פלסטין? היא לא עשתה דבר, אלא להיפך - פעלה נגד המדינות האלה".

הוא המשיך וטען: "היא החריבה את עיראק, החריבה את סוריה, החריבה את לבנון שהפכה לחסרת כל יכולת לקבל החלטה כלשהי, והחריבה את תימן. היא הפכה אותן לתיאטרון צלליות או בובות שפועלות בהתאם לשריעה האיראנית בשירות ישראל ולא בשירות איראן - דרך אגב".

המיליציות הפרו איראניות בעיראק (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)
המיליציות הפרו איראניות בעיראק (צילום: REUTERS/Essam al-Sudani)

הוא אמר באשר ל"סוגיה חשובה מאוד" כי מדובר בהצגה כושלת ומטופשת, אך עם תוצאות משמעותיות: "לא אדבר על הפן הצבאי למרות שכל איש צבא ללא קשר לדרגתו או להתמחות שלו אומר שמדובר בהצגה כושלת ובהצגה מטופשת. אך התוצאות שלה משמעותיות מאוד, אמנם לא מבחינת ההרס - אפילו הטענה שלה שהיא הפציצה את הבסיס שממנו המריאו מטוסי ה-F35 שהפציצו את הקונסוליה אינה נכונה אגב".

הוא המשיך והסביר על הפייק ניוז האיראני כי "המטוסים המריאו מרמת דוד, מזרחית לחיפה, וירו טילי טומהוק מעל לגולן. היו הרבה צילומים של הזירה - ואיראן מודעת לעובדה הזאת".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה.