ההמתנה לתגובה ישראלית למתקפה האיראנית: גורם אמריקני בכיר ששוחח הערב (שני) עם רשת אל-ג'זירה הקטארית אמר כי "ישראל עשויה לתקוף מטרות בעומק איראן". לדבריו, "התגובה האפשרית של ישראל לא נועדה להסלים את המצב, אלא לגרום לטהרן להבין מה הן היכולות של ישראל". לדבריו, ישראל לא הודיע על תאריך לתקיפה אפשרית". במקביל, גורמים בכירים ישראלים שצוטטו ברשת NBC, אמרו כי ייתכן שהתקיפה נגד איראן תצא לפועל "בטווח הזמן המיידי".

קודם לכן, בכיר ישראל מסר ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל מעוניינת לשלוח לאיראן מסר בעקבות התקיפה, אך לא לגרום לנפגעים. לדברי הבכיר, נתניהו ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות באיראן, כשהאופציות שהוצעו הן - הפצצה של מתקן בטהרן או מתקפת סייבר. "כולם מסכימים שישראל חייבת להגיב, השאלה היא איך ומתי", הדגיש.

על פי העיתון האמריקני, ישראל מציגה מודל לתיאום נגד איראן, לצד מה שהאנליסטים הצבאיים מתארים כ"הזדמנות אסטרטגית חסרת תקדים לחזור למעל הבינלאומי ולתקן את הבריתות האזוריות שלה לאחר המלחמה נגד חמאס". במקביל, הדגישו כי זו הזדמנות שישראל לא יכולה לבזבז, ואם תחשב לא נכון את התגובה נגד איראן, היא תיפגע.

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

ישיבת קבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ישיבת קבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את ראשי האופוזיציה - יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וגדעון סער, לתדרוך ביטחוני חריג בקריה בתל אביב - אך ההזמנה בוטלה בשל התארכות הדיון בקבינט המלחמה. בדיון בקבינט, שהוקדש גם לתגובה ישראלית כנגד איראן, ישראל העבירה מסר לארה"ב כי "חייבים להגיב, אך נעשה זאת בתיאום, לא נפתיע", כך לפי גורמים המעורים בפרטים.

האם התקיפה באיראן קרובה מתמיד? ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב (שני) את ראשי האופוזיציה - יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וגדעון סער, לתדרוך ביטחוני חריג בקריה בתל אביב - אך ההזמנה בוטלה בשל התארכות הדיון בקבינט המלחמה. בדיון בקבינט, שהוקדש גם לתגובה ישראלית כנגד איראן, ישראל העבירה מסר לארה"ב כי "חייבים להגיב, אך נעשה זאת בתיאום, לא נפתיע", כך לפי גורמים המעורים בפרטים.

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

בתוך כך, גורמים אמריקאים העריכו ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל "צפויה לתקוף באיראן בהקדם האפשרי, ייתכן כבר היום". מלך ירדן עבדאללה אמר במהלך פגישתו עם נשיא עיראק כי "מה שהאזור עד לו עשוי לעורר הסלמה נוספת ולאיים על ביטחונו ויציבותו". צרפת וגרמניה חידשו את הבקשה מאזרחיהן לא לנסוע לאיראן. במקביל, ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הודיע כי ישוחח עם נתניהו במטרה למנוע הסלמה, כשבמקביל, באיראן שלחו שוב מסר לישראל: "אם תתקפו - נגיב בעוצמה".

כזכור, רשת NBC האמריקאית ציטטה הבוקר בכיר בלשכת ראש הממשלה נתניהו, שאמר כי "ישראל לא יכולה לאפשר פיגוע גדול בלי להגיב, וההחלטה היא בידי קבינט המלחמה". עוד אמר הגורם: "אנחנו מתייעצים עם שותפים כדי להגיב לאיראן וההחלטה הסופית היא של ישראל". בתוך כך, רשת CNN דיווחה כי ישראל בוחנת גם אפשרויות דיפלומטיות על מנת להגביר את "בידודה" של איראן במפה העולמית.