סוף סוף זה יקרה? על רקע הצהרת דובר צה"ל אחרי התקיפה האיראני, שר הביטחון יואב גלנט, קיים הערב (שני) דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות לקראת הכניסה הקרקעית של כוחות צה״ל לרפיח.

אחרי שנתניהו הכריז שיש תאריך: ישראל עושה צעד ראשון לקראת מבצע ברפיח
20 חטופים בלבד תמורת 6 שבועות הפוגה | תגובת חמאס - והדרישות החדשות

בדיון, שהתקיים בהשתתפות מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (מיל׳) אייל זמיר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, הדגיש שר הביטחון כי בהתאם להחלטת הקבינט - יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה.

ישיבת הערכות לקראת כניסה לרפיח בהשתתפות יואב גלנט, אייל זמיר, רסאן עליאן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ישיבת הערכות לקראת כניסה לרפיח בהשתתפות יואב גלנט, אייל זמיר, רסאן עליאן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

באותה העת, אמר תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לאזרחים כי הנחיות פיקוד העורף יכולות להשתנות בימים הקרובים. עוד אמר בהצהרה, כי מטוסים ממשיכים לצאת מבסיס נבטים "כדי להגן על שטחי ישראל". הוא הוסיף כי צה"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה.

נזכיר כי רשת CNN דיווחה מוקדם יותר כי המתקפה האיראנית בליל שבת האחרון דחתה את התכניות של ישראל להתחיל במבצע הקרקעי ברפיח. דווח, כי חיל האוויר כבר התכונן להטיל כרוזים על חלקים מהעיר כבר היום, אלא שהמתקפה מטהרן כאמור, דחתה זאת.

תיעוד פגיעת הטיל האיראני בבסיס נבטים (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, כרוזים רבים פוזרו שלשום ע"י צה"ל ברפיח, במטרה לאתר חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח, כך דווח בתקשורת הערבית. על הכרוזים הופיעו תמונותיהם של 35 חטופים. "הסתכלו היטב סביבכם, ייתכן שהחטופים נמצאים קרוב אליכם", נכתב. כמו כן, בכרוזים נעשתה פנייה למקומיים, במטרה שיסייעו במציאת החטופים: "אם אתם רוצים לשמור על משפחותיכם ולהבטיח את עתידכם, ציידו אותנו בכל פריט מידע על החטופים או במי שמחזיק בהם".