דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הערב (שני) הצהרה לתקשורת מבסיס נבטים שבצפון הנגב, אשר נפגע מחמישה טילים איראנים שגרמו נזק למטוס תובלה C-130 בלילה שבין שבת לראשון, ואמר כי "הבסיס נפגע, אך מתפקד".

20 חטופים בלבד תמורת 6 שבועות הפוגה | תגובת חמאס - והדרישות החדשות
והטאקט, מה איתו? זה השיר ששידרו ב-BBC במהלך מתקפת איראן על ישראל

"הבסיס מתפקד בצורה מלאה וממשיך להוציא מטוסים לפעולות מבצעיות. בזכות הטייסים המתקפה האיראנית סוכלה כמעט מבלי שחדרו לשטחנו", אמר הגרי. "העשייה המבצעית בבסיס נבטים ממשיכה מסביב לשעון. מדובר בנזק לתשתית בלבד, כאשר בסך הכל ארבע פגיעות נרשמו, אחת מהן פגיעה ליד מסלול המראה, אחת בשטח פתוח ועוד אחת סמוך למבנה. כל הפגיעות האלה יתוקנו בימים הקרובים, וגם היום מהבסיס הזה המריאו מטוסים להגן על שמי מדינת ישראל".

הוא הוסיף כי "גם היום המריאו מטוסים מהבסיס הזה כדי להגן על שמי מדינת ישראל. אנחנו מקיימים הערכות מצב ועוקבים אחר ההתפתחויות".

דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)
דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)

בהמשך דבריו התייחס הגרי לביקורת שהופנתה כלפי פיקוד העורף, שהודיע הלילה בחצות על הסרת ההגבלות במסגרות החינוכיות ועורר את זעמם של ראשי הרשויות, שלא קיבלו התרעה מוקדמת ונערכו בהתאם. "פיקוד העורף עושה מאמצים אדירים לקיום מיטבי עם הרשויות כמה שניתן. האיומים משתנים ובהתאם לכך גם ההנחיות - שיכולות להשתנות גם בימים הקרובים", אמר.