מלחמת חרבות ברזל: בשבת, באופן חסר תקדים, איראן שיגרה משטחה מאות כטב"מים וטילים לעבר ישראל. לאחר ההצלחה הרבה לה זכתה ישראל בנתוני יירוט המתקפה האיראנית, באיראן נערכים לתגובה ישראלית. ד"ר מאיר ג'בדנפר, מומחה לזירה האיראנית ומרצה באוניברסיטת רייכמן, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב־103fm וסיפר מדוע הרחוב האיראני חושש מהתגובה.

רק לא תגובה מהבטן: צריך שישראל תגיב לאיראן, אבל רק בעיתוי ובעוצמה הנכונים
סנקציות והכרזה כארגון טרור: הצעדים שמקדמת ישראל נגד איראן ומשמרות המהפכה | פרסום ראשון

"חרדה ודאגה, הם מודאגים שהמשטר יכניס אותם עוד הפעם למלחמה מיותרת. רוב העם האיראני רוצה שהמשטר יתרכז בבעיות פנימיות, באתגרים החשובים והעמוקים בתוך איראן, כמו העוני, הבצורת, זיהום האוויר", ציין. "המשטר מתרכז במלחמה נגד ישראל ועזרה לכל מיני קבוצות וארגונים במזרח התיכון, וגם במקום להצטרף למערב נגד רוסיה ולצאת מהסנקציות המשטר הצטרף לרוסיה נגד המערב, אז הסנקציות נשארות והעם האיראני צריך לשלם את המחיר".

על האיום האיראני כי במתקפה הבאה נגד ישראל הם צפויים להשתמש בכלים שטרם שוגרו במהלך המלחמה, אמר: "הם טוענים שהכטב"מים שהם השתמשו והטילים לא היו הכי מתקדמים, הם התכוונו לגרום הרבה נזק, לא הצליחו ואז אומרים 'לא היה הכי טוב'. אני לא בטוח שהם אומרים את האמת".

"אוי ואבוי לנו אם לא נגיב, אם אנחנו מורתעים על ידי האיראנים, את יודעת כמה זה משפיע על חיזבאללה?", התרעם. "אם אנחנו רוצים להחליש את חיזבאללה, לגבות מחיר אישי וגבוה מאיראן - אנחנו חייבים להגיב.

אם אנחנו רוצים להרתיע את חיזבאללה בעתיד, אם האיראנים ישלמו מחיר כבד בצורה ישירה, יהיה להם קשה בעתיד להצדיק את כל הטילים שהם מעבירים לחיזבאללה". לסיום הבהיר כי "אם נצא מורתעים, תהיה יותר עזרה לכל האויבים שלנו".