בריאיון שנתן הבוקר (שלישי) אל"מ במי'ל קובי מרום לתכנית 'שבע-תשע' עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, התייחס למתקפה האיראנית: "האירוע הזה בעיניי נתן לנו קצת פרופורציות, עד כמה רפיח לא חזות הכול וכמה האתגר בצפון ענק וגדול פי כמה אל מול האמירות שבעיניי היו חסרות אחריות לגבי רפיח עכשיו".

ההערכה בארה"ב והחשש: "ישראל עלולה לתקוף מתקני גרעין באיראן"
מסרבת לבחור צד? כך פעלה סעודיה בלילה בו איראן תקפה את ישראל

כשנשאל מרום על הערפל והטשטוש שהציבור חווה לגבי מה שקורה סביב הגיב: "חלק מהאמירות חסרות אחריות, כולל הדלפות לתקשורת זרה, שיוצרות לחץ ציבורי מיותר לחלוטין. אבל מהאירוע הזה חשוב לקחת את החשיבות של הקואליציה, אבל שלא נשלה את עצמנו, יש פה אינטרס ישראלי ברור לחזק את הקואליציה שנוצרה, מה שארה"ב מציעה חודשים ארוכים. אין ארוחות חינם, היכולת למנף את הקואליציה הזו להתקפה ולגיבוש אסטרטגיה מול איראן לא תקרה בלי פתרון הבעיה של היום שאחרי בעזה".

קובי מרום ואוליבר נורת (צילום: יח''צ)
קובי מרום ואוליבר נורת (צילום: יח''צ)

בהמשך התייחס לעסקת החטופים עם הדרישות החדשות: "ה'לא' המוחלט של החמאס לגבי עסקת החטופים ממחיש את הפלונטר האסטרטגי בצפון 0- אין עסקה, אין הפוגה והקבינט שלא מקבל חודשים ארוכים החלטה לגבי הצפון, חייב ליזום החלטה ומהלך ישראלי שממשיכים בלחימה. כמובן שבתיאום מלא עם ארה"ב, אבל כרגע אין הפוגה ואנחנו לא צריכים לשחק לפי החליל של חיזבאללה. ישראל צריכה להבהיר לארה"ב, אם במו"מ, תוך כדי לחימה, האם אפשר להגיע להסדרה, אבל היא צריכה לעשות צעדים ממשיים, כי אם זה לא יקרה בשבועות הקרובים, עד סוף 2024 לדעתי אף אחד לא יחזור לצפון הנטוש".

לגבי אפשרות תקיפה ללא דרדור האזור כולו למלחמה השיב: ""אני חושב שזה האתגר, ואני חושב שקבינט המלחמה, אני מציע לסמוך עליהם. זה אפשרי. איראן מנהלת את המלחמה נגדנו כבר שישה חודשים ובעיניי לא שילמה מחירים משמעותיים, להפך, יש לה הצלחות לא מבוטלות. לכן, גם בדיעבד, החיסול של החבורה בסוריה היה ראוי ונכון. יש פה כישלון מסוים של המודיעין, כישלון ברור, בחיזוי התגובה האיראנית, זה נכון, אבל כשמסתכלים על הדילמה הישראלית אם להגיב או לא להגיב, אני חושב שהסוגייה המרכזית היא סוגיית אובדן ההרתעה. אני חושב שהאירוע הזה מציג שהאיראנים הבינו וחשו אובדן הרתעה ישראלי, וגם אמריקני".

בהמשך הוסיף: "אי אפשר לשקם הרתעה במילים או פירגונים על הצלחה יוצאת מן הכלל בהגנה - בשכונה שלנו צריך להפעיל כוח. ההתלהמות של בן גביר וסמוטריץ' חמורה, היא חוסר הבנת המשמעויות האסטרטגיות של האירוע. ההתלהמות של השרים היא ממש לא במקום, העובדה שהרמטכ"ל עומד ואומר לציבור 'אנחנו נגיב', כי הוא מבין את המחיר של ההתקפה הזו להרתעה, 'במתינות', היא אמירה נכונה. מכאן צריך לשמור על הפתעה, שיקול דעת".