מלחמת חרבות ברזל: השר לשעבר, חבר הכנסת (המחנה הממלכתי) מתן כהנא, שוחח היום (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5fm על תגובה ישראלית להתקפה האיראנית שכללו 300 שיגורים לעבר מדינת ישראל.

"קחו את החוק לידיים": הפתרון של הסנאטור להפגנות הפרו-פלסטיניות
"המטרה בדרך - צריך להוריד אותה": סיפור הגבורה של הטייס שהשתתף במבצע היירוט

בפתח דבריו אמר: "יש תמימות דעים לגבי להגיב על הניסיון המחוצף של איראן לתקוף את מדינת ישראל משטחה, איך? מתי? זה דברים שצריכים להחליט לפי הצרכים של מדינת ישראל". הח"כ ציין, "אנחנו ידידיתה הגדולה של ארה"ב והקשר איתה הוא אסטרטגי, ואנחנו לא יכולים ללכת להם על הראש, גם ארה"ב מבינה את המארג הכוחות פה במזרח התיכון ומבינים שבשכונה שלנו מבינים רק כוח, ולכן אנחנו צריכים להגיב לאיראנים".

כהנא מתח ביקורת, "אמירות כגון 'אדמת איראן תרעד', אלה אמירות שנועדו לשרת בייס פוליטי, אמירות רדודות שלא תורמות לשיח הזה וליכולת לפגוע באיראן, במקרה הזה עדיף לשתוק ולעשות".

עוד אמר: "אני חושב שמה שהיה במוצ"ש האחרון זה הפוך מכרסום בהרתעה שלנו, כולם מבינים שמדינת ישראל היא מעצמה טכנולוגית שקשורה בבריתות של הגנה עם מעצמות עולמיות ולכן זה חיזק אותנו מאוד, במוצא שבת הפגנו הפגנת כוח אדירה בהגנה. אני חושב כמו שאר חברי מפלגתי שצריכים להגיב כדי שהאיראנים יבינו שזה לא עובר בשתיקה, וצריכים להגיב בזמן שמתאים למדינת ישראל".

"בתור מי שיודע את האמת אני לא רוצה להגיב על דברים שהיו בקבינט, התגובה של סביבת רה"מ בקבינט הזה היא רחוקה מאוד מלשקף את האמת, אלב העמדה של גנץ ואייזנקוט שנדרש להכות באיראנים כי לא נוכל להשאיר את זה בלי תגובה".

עוד המשיך: "יש לנו צבא חזק ותעשיות ביטחוניות מאוד מתקדמות שיועדות ליירט טילים בליסטיים במעופם מחוץ לאטמוספירה וגם חיל אוויר מאוד חזק ומיומן שיודע לעשות מערכה להפלת כלי טיס בלתי מאוישים, כל הדברים האלה מעידים על עוצמה מאוד חזקה של מדינת ישראל".

"היכולת הצבאית של איראן אנחנו מכירים אותה מזה שנים. לו יצוין שעכשיו אנחנו יוצאים לתגובה באיראן, האם נכון לחשוף יכולות צבאיות שיש לנו? להראות שאנחנו יכולים, יש פה הרבה שיקולים לתגובה של 'העיקר להראות שעשינו משהו. לאיראנים יש מערך הגנה משמעותי ויש לנו תשובות מעולות למערך ההגנה שלהם וכשנצטרך להשתמש בזה נשתמש".

עוד אמר: "למדינת ישראל יש דרכים רבות להגיב מול הניסיון התוקפני של איראן. על פי מקורות זרים ידענו לפעול במקומות שכואבים לאיראן ונדע לעזות זאת גם בהמשך. לשמחתנו ראינו בהקשר האיראני אנחנו מגובים בקואליציה בין לאומית בהובלת ארה"ב, עם בריטניה, צרפת, עם מדינות פה במזרח התיכון, איראן היא אויבת גדולה של מדינת ישראל ולא פחות של מדינות אחרות, הרבה יותר מאשר היא מאיימת על מדינת ישראל. ולכן צריך לשמור על הבריתות האסטרטגיות האלו".

"איראן היא בעיה עולמית, לא רק של ישראל, לקחת בעלות על הבעיה האיראנית זה טעות אסטרטגית", הוסיף. ח"כ ציין, כי "אנחנו עדיין נמצאים במלחמה בזירות אחרות, יש לנו עדיין 133 חטופים שזאת המשימה הכי דחופה שלנו. יש לנו מחויבות מוסרית כלפי אנשים שהלכו לישון במיטותיהם בשמחת תורה וקמו בבוקר על אופנועים בדרך לעזה, באחריות מוחלטת של מדינת ישראל, ויש לנו מחויבות כלפי האנשים הללו".

ח"כ כהנא מתח ביקורת: "נוצרה פה סיטואציה הזויה שתחת שלטונו של מר ביטחון שאנחנו נמצאים בתוך רצועת ביטחון הפוכה שנמצא בתוך ישראל, אז אנחנו צריכים להפוך את הקערה".

תיעוד פגיעת הטיל האיראני בבסיס נבטים (צילום :דובר צה"ל)

בסיום דבריו אמר: "האחראי למה שהיה ב-7 באוקטובר הוא נתניהו, הוא צריך להודיע שבשוך הקרבות מדינת ישראל תצא לבחירות שהוא לא ישתתף בהן, כי אחרי שקרתה כזאת פאשלה בקדנציה שלו הוא לא יכול להמשיך להיות רה"מ יותר".