לאחר שהצהיר לאחרונה ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, כי "מה שקרה ב-48 שעות האחרונות לא שינה את עמדתנו לגבי עזה", החליט היום (שלישי) שלא להגדיר את כוח חיל משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור.

בארה"ב הכריזו על חבילת סנקציות חדשה הקשורה לאיראן
כישלון אסטרטגי: המחיר הכבד שתשתלם ישראל אם לא תתקוף באיראן

דחייתו לכך נובעת בשל החשש שינותקו הקשרים הדיפלומטיים בין בריטניה לטהראן בזמן קריטי, כך נמסר בעיתון The Times. דובר ראש הממשלה טען כי "הנוכחות שלנו בטהרן היא מרכזית לקידום האינטרסים שלנו ולהעברת מסרים חזקים ישירות למשטר, כולל על עצורים, זכויות אדם ואיומי מדינה".

גורם ממשלתי בכיר בבריטניה חיזק ומסר: "עדיף להמשיך לדבר איתם ישירות במקום לעבור דרך פרוקסי. איסור משמרות המהפכה יעמיד אותנו בעמדת נחיתות".

"אנחנו שמים את כל הדברים תחת בדיקה, אך כבר האיראנים קיבלו סנקציות כבדות", הוא מוסיף. בריטניה אכן הטילה כבר סנקציות בחודש ינואר האחרון על משמרות המהפכה, לאחר שזיהתה ניסיון מטען החיל להתנקש בחייהם של שני מגישים מערוץ טלוויזיה איראני. כמו כן, בריטניה, בעלות בריתה ומדינות G7 עתידות להיפגש בקרוב באיטליה על מנת לדון בסנקציות.  

הסירוב הנ''ל של סונאק בא לצד לחץ גובר ומצטבר מצד מפלגת הלייבור והשמרנים, ביניהם שר הביטחון טום טוגנדהט, להגדיר את החיל האיראני כטרוריסטי לאחר התקיפה שאיראן החלה על ישראל בסוף השבוע שעבר.

חבר הפרלמנט הבריטי, ג'ון הילי, אמר: "אנחנו טוענים במקרה הזה כבר יותר משנה שיש להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים, שהיו בחזית המתקפה האיראנית, כארגון טרור ולהוציא אותם מהמדינה הזאת. הם אלו שאחראיים; זה החוט המוביל של האיום שאיראן מציבה לא רק על ישראל, אלא על מדינות ערב ועל אינטרסים מערביים ברחבי האזור".

הדברים הללו מתרחשים בצל הצהרתו האחרונה של סונאק כי הוא עתיד לשוחח עם נתניהו בכדי למנוע הסלמה ולהפגין איפוק. בנוסף, דיוויד קמרון, בין המתנגדים לשינוי ההגדרה של משמרות המהפכה ובו זמנית זה שציין שישראל צריכה "לקחת את הניצחון", צפוי לבקר בקרוב בישראל ולשכנע את נתניהו שלא להגיב לאיראן.