"בשבוע האחרון חוסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים וחשפנו מנהרות, פירים, אמצעי לחימה ומשגרים שהיו מכוונים לעוטף", אומר מג"ד גדוד 931 בחטיבת הנח"ל, סא"ל עוז משולם (35), על הפעילות במחנה הפליטים נוסיראת במרכז רצועת עזה.

שלושה חיסולים תוך שעתיים, אחד מהם של בכיר מאוד בחיזבאללה
זליכה על המכה לכיס של כולנו: "צפויים לירידה נוספת בדירוג האשראי"

על רקע האירועים בצפון, ההסלמה מול איראן והדיווחים על צמצום הכוחות ברצועת עזה, הלוחמים בגדוד 931 ממשיכים את הלחימה במלוא העוצמה ומתמקדים בפעולות ופשיטות ממוקדות.

"אנחנו מבצעים התקפות ממוקדות, הכוללות פשיטות, לאור גיוס מודיעיני. אנחנו כבר שבוע בתוך הפעולה וממשיכים לבצע את המשימה", הוא מציין – "אנחנו פועלים באזור שלא פעלנו בו עד כה במרכז הרצועה והמשימה היא להשמיד תשתיות, לאתר מחבלים ולהכריע את חמאס".

סא"ל משולם מספר על משימה מורכבת של לחימה בשטח בנוי וצפוף. "מחבלים של חמאס משתמשים בציניות בתשתיות אזרחיות ובאוכלוסייה. כבר ראינו הם עשו שימוש בבתי ספר, בתי חולים ומסגדים, כדי למצוא בהם מקומות מחסה ומסתור ולצאת משם לפעולות טרור. בשבוע האחרון היה לנו אירוע משמעותי בתוך בית ספר. כאשר כבשנו את המקום, חשפנו מארב של אמצעי חבלה מוכנים לפיצוץ. הכוח הלוחם פעל במקצועיות ונטרל את המארב הממולכד. גם חשפנו עמדות תצפית במהלך הפעילות".

פעילות של גדוד 931 של חטיבת הנח''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות של גדוד 931 של חטיבת הנח''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, מבוצעת פעילות ממוקדות של פשיטות, תוך תיאום בין הכוחות. "איתרנו פירים ומנהרות ובמהלך הפשיטות הממוקמות מצאנו הרבה אמצעי לחימה", הוא סיפר עוד – "מחבלים של חמאס מתנהלים בפחדנות, כמו עכברים במחילות. לוחמים מהגדוד איתרו מחבלים גם בתוך מנהרות והיו קרבות פנים אל פנים, כשאנחנו משיגים את כל היעדים".

סא"ל משולם מדגיש, כי הלוחמים בגדוד, הפועלים במסגרת אוגדה 162, הכוללת שילוב עם כוחות שריון, הנדסה וחיל האוויר, עושים אבחנה בין אזרחים למחבלים והלחימה נמשכת ללא הפסקה.

"ישנם אזרחים במרחב ואנחנו מקפידים לא לפגוע בהם. גם מחבלים מסתובבים בחוץ עם בגדים אזרחיים, אבל יש לנו יכולות להבחין בין אזרחים למחבלים", הוא מספר עוד על הלחימה המורכבת – "אנחנו גם מאתרים תצפיתנים של חמאס ופועלים בזהירות רבה, לנוכח איומי טרור ושיגורי רחפנים".

סא"ל משולם מדגיש, כי השלמת היעדים ברצועת עזה מחייבת עוד זמן. "המשימה היא להכריע את חמאס, שהוא ארגון טרור אכזרי, ולהחזיר את החטופים. אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להכרעה", הוא אומר באופטימיות – "זה לוקח זמן, אבל אנחנו פועלים ביסודיות ומתקדמים בצעדים גדולים, כאשר ניתן דגש לפעילות ממוקדת וזהירה, כדי להימנע מפגיעה באזרחים. אנחנו ננצח ונישאר בני אדם".

במקביל, חלק מהגדוד מבצע משימות במסדרון נצרים, שיוצר הפרדה בין צפון לדרום הרצועה. "גם לפעילות שם יש חשיבות רבה מאוד, הערך האסטרטגי של המסדרון מאוד חשוב למלחמה והמשימה היא לבתר את דרום וצפון הרצועה. זה מאפשר לצה"ל לבצע פעולות ופשיטות ממוקמות בכל הרצועה, בזמן הגעה קצר ביותר", הוא מסביר.

 הוא מדגיש, כי גם שם הלחימה מורכבת ודורשת ערנות ויכולות גבוהות.

"כבר איתרנו במרחב נוסיראת משגרים שהיו מכוונים גם לעבר כוחות שלנו במסדרון", הוא מספר עוד – "אנחנו ממשיכים לפעול בעוצמה ובפעילות ממוקדת וכל זמן שנצטרך, נעשה את זה. זו המלחמה הצודקת ביותר. אחרי אירועי ה-7 באוקטובר, היעד הוא להשמיד את חמאס".

תיעוד מתקיפת מטרות של ארגון הטרור חמאס וחיסול מחבלים ברחבי הרצועה (צילום :דובר צה"ל)

סא"ל משולם, נשוי ואב לשני ילדים, כבר נערך לציין את ליל הסדר עם הלוחמים ברצועת עזה, הרחק מהבית. "נעשה ליל סדר ברצועה עם כל הגדוד. מאז 7 באוקטובר אני רואה את המשפחה לעתים רחוקות. גם אשתי מבינה את גודל המשימה ונותנת לי את כל הגב והלב. פנינו עכשיו לניצחון ולהכרעת חמאס ועוד יהיה זמן לפצות לאחר המלחמה את המשפחה. גם הלוחמים פועלים כמעט ללא הפוגה ולמעט ימי התרעננות מדי פעם, הם ממשיכים להיות בחזית ולבצע את המשימות בנחישות ובמקצועיות".

הוא גם מדגיש את המוטיבציה הגבוהה של הלוחמים. "הם האריות הכי גדולים שפגשתי, גיבורים אמיתיים. היו כאלו שקצת זלזלו בדור הצעיר הנפלא הזה, אבל אותי הם לא הפתיעו, כי אני מכיר אותם עוד מתקופת ההכשרה. כאשר מסתכלים היסטורית, זו הייתה תסמונת של כל הדורות. יש לנו דור נפלא וערכי וסיבה לגאווה", הוא מציין עוד ומסיים במסר ומשאלה: "כוחנו באחדותנו".