הפרשן הפוליטי, מוחמד אל-קוואס, התייחס בראיון ב"אל חדת'" למתקפה האיראנית על ישראל, ולתגובה הצפויה מצד צה"ל. אל-קוואס העריך כי ארה"ב לא תעמוד בדרכה של ישראל, והדגיש כי "הדיבורים על תגובה הפכו לעניין מנוי וגמור". 

כטב"ם מתאבד פגע במתנ"ס בגליל: 18 נפצעו, בהם שניים קשה | צפו בתיעוד הפגיעה

"אנחנו חווים מלחמת עצבים שאיראן מפעילה מאז תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק, וכעת ישראל מנסה באמצעות סדרת הצהרות, ידיעות וחוות דעת להפנות אותה לאיראן", הסביר בפתח דבריו.

התקיפה האיראנית מעל אל-אקצא בירושלים (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה האיראנית מעל אל-אקצא בירושלים (צילום: רשתות ערביות)

באשר לאופן שבו תפעל ישראל לאחר התקיפה, אמר: "הדיבורים על תגובה הפכו לעניין מנוי וגמור ואפילו ארה"ב החלה להדליף שתהיה תגובה, אולם היא תהיה מוגבלת. איראן יכולה לומר שהתגובה מוגבלת או שהיא מחייבת תגובה נוספת. ברור מאוד שהעולם מאוד מודאג, האיחוד האירופי ערך פגישות בעניין והוא מודאג מהאפשרות של הסלמה. כמובן שמדובר גם בדאגה אמריקאית, מכיוון שארה"ב היא המדינה שהכי תסתבך אם הדבר יוביל למלחמה גדולה".

האם בעניין העמדה האמריקאית האם לא ניכרת נסיגה? הרי בתחילה ביידן אמר בצורה ברורה שהוא יבקש מנתניהו להימנע מתגובה ולהסתפק במה שארה"ב וישראל החשיבו כניצחון בבלימת התקיפות האלה. מה שינה את הכיוון הזה? כעת יש אור ירוק לתגובה, אולם מחלוקת בנוגע לאופי התגובה ולהיקפה.
"מדובר בתקדים חמור מאוד, שכן משנת 1979 לא היה מאבק ישיר בין איראן לישראל ואני סבור שישראל וארה"ב לא רוצות שהתקדים הזה יהפוך לדבר שבשגרה. על כן, ארה"ב שינתה פאזה והחלה להסכים לעיקרון התגובה, אולם ייתכן שנכון לעכשיו היא חלוקה עם ישראל בנוגע לאופי התגובה. יש מחלוקות בתוך ממשלת ישראל בנוגע לאופי התגובה והיקפה. תראה את ההצהרות של ראש ממשלת ישראל לשעבר אולמרט שאמר שאין צורך בתגובה מכיוון שתקיפת הקונסוליה הייתה משמעותית הרבה יותר מהתגובה האיראנית. כלומר, ישנו ויכוח וישנן דעות שונות בישראל".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה