כוחות אוגדה 162 השלימו אמש (רביעי) את הפשיטה הממוקדת בפאתי מחנה הפליטים נוסיראת במרכז רצועת עזה, לאחר כשבעה ימים. במהלך המבצע הכוחות הרחיבו את מרחב האבטחה של מסדרון נצרים, שמבתר את הרצועה ומונע חזרת עזתים לצפון הרצועה. מפקד גדוד 932, סא״ל דותן, אמר ללוחמיו בסיום הפשיטה: ״אנחנו הולכים לרפיח, עם ישראל סומך עליכם שתעשו את זה הכי טוב שאפשר - כמו בנוסיראת וכמו בזיתון וכמו בדרג׳ תופאח וכמו בשיפא - גם ברפיח״.

בחרה צד: רוסיה הפכה ליריב הפועל לפגוע באינטרסים של ישראל
לאחר חשיפת ההקלטה הדרמטית: איילת שקד מגיבה לראשונה לסערה

אוגדה 162 על רפיח (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

עוד אמר: "זה מה שיהיה גם בסבב הבא. דבר אחרון אליכם, בואו נסתכל חצי שנה אחרונה ונחשוב על מה למדנו? מה למדנו מה-7 לאוקטובר? ומה למדנו על עצמנו? ומה למדנו על הגדוד? מה למדתם על עצמכם ועל החברים שלכם? אז אני אגיד לכם במשפט: למדנו בעיקר לאהוב אחד את השני, להילחם אחד עם השני, להיות סבלניים אחד עם השני, לעבוד ביחד ולעשות את זה בעוצמה – כמו שאתם נראים עכשיו. נסכם את זה בזה שעם ישראל סומך עליכם, תעשו את זה הכי טוב שאפשר. כמו בנוסיראת וכמו בזיתון וכמו בדרג׳ תופאח וכמו בשיפא - גם ברפיח ואנחנו הולכים לרפיח וניתן להם בראש – יש?".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, גורם מצרי דיווח היום בתקשורת הערבית כי ישראל עדכנה אותו טרם תקפה אווירית ברפיח. עוד דווח, כי ארה"ב אישרה פעולה ברפיח - אם ישראל לא תתקוף באופן רחב באיראן. בתוך כך, מצרים הודיעה כי כוחותיה פרוסים לאורך כ-14 ק"מ בגבול עזה-מצרים, וכי בחאן יונס שנמצאת כעת בשליטת הסהר האדום המצרי ונכנסים אליה רק באישור ישראל - יוקם מחנה פליטים שלישי במספרו, כהכנה להגעת הפליטים מרפיח. דווח כי בשני מחנות הפליטים האחרים ישנם שבעת אלפים עקורים במחנה אחד וארבעת אלפים עקורים במחנה אחר.