בניגוד לפרסומים בעיתונות האמריקנית מהבוקר לפיהם התקיפה הישראלית באיראן נדחתה לכל הפחות לאחרי פסח, בתקשורת הערבית פרשנים רבים מאמינים שתגובה ישראלית בעומק איראן דווקא קרובה לביצוע והגיונית מבחינת האינטרסים של ירושלים. "אין ספק שהמתקפה האיראנית, שהייתה מפגן ראווה סמלי שהיא ביצעה נגד ישראל, מהווה הזדמנות חשובה והיסטורית לישראלים לפעול מול שלושת המיזמים האיראניים המרכזיים: תכנית הטילים, תכנית הכטב"מים ותוכנית החלל", אמר אמש ד"ר נביל אל-אטום, אקדמאי מומחה לאיראן מהמרכז הערבי למחקר ומדיניות היושב בקטאר.

בנט חשף את שינוי האסטרטגיה מול איראן, שאיימה: "טעות תביא להחרבת ת"א וחיפה"
החוקר האיראני בטוח: ישראל קיבלה מתנה, זה היעד שהם יתקפו בטהראן

לדבריו, "האיראנים הרגילו אותנו תמיד לשיח קיצוני אולם ההתנהלות שלהם היא פרגמטית, אבל עכשיו הם העבירו את העימות לעומק ישראל באמצעות מה שמכונה 'אסטרטגיית ראש התמנון'. להערכתי הישראלים נערכים באמת לבצע תקיפות, והדבר יהווה הזדמנות פז עבור ממשלת נתניהו הן ברמה הפנימית, הן מבחינה בינלאומית בפרט ברמה האזורית, מכיוון שכעת להשקפת ישראל לא ייתכן שאיראן תבצע מתקפת נגד נגדה למרות שתקיפה כזאת אינה אפקטיבית וחייבת להיות תגובה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אני סבור שהתגובה הזאת תהיה כואבת", הוסיף, "מכיוון שאתמול יועץ של נשיא איראן לענייני ביטחון סעיד מילאד הצהיר כי במידה שתבוצע מתקפה צבאית, איראן תבצע למחרת ניסוי של פצצה גרעינית. אם כך, יש הרבה אינדיקציות מרומזות רבות אולי בניסיון להרתיע או להבהיר לקהילה הבינלאומית שאיראן מאיימת בתגובה קשה יותר. בנוסף איראן התקדמה בתוכנית הגרעין האיראנית למרות תקיפות כואבות מצד ישראל שפגעו במדעני גרעין איראניים רבים שהאחרון בהם היה מוחסן פח'ריזאדה, האחראי על תוכנית הטילים והכטב"מים האיראנית, וארכיון הגרעין האיראני נגנב".

התקיפה האיראנית מעל אל-אקצא בירושלים (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה האיראנית מעל אל-אקצא בירושלים (צילום: רשתות ערביות)

"האיראנים השיגו התקדמות רבה בתוכנית הגרעין ושום דבר לא מרתיע אותם, למעט תקיפות ישראליות. הישראלים הצליחו לפגוע במתקנים משמעותיים באיראן כמו נתנז, פורדו, מתקן ייצור הכטב"מים בכרמנשאה וכן בבכירים במשמרות המהפכה. התקיפות האלה משרתות את ארה"ב ואת ישראל מבחינת המרצת המו"מ הזה וסחיטת איראן, שהגבירה את כמות האורניום המועשר פי למעלה מ-36, 26 מצלמות מעקב נחסמו מתוך 72 מצלמות ועל כן לא ידוע אופי ההתקדמות בתוכנית הזאת. על כן הפעולה הזאת משרתת את ישראל, את ארה"ב ואת המדינות הערבות להסכם הגרעין למעט רוסיה וסין כמובן".