על רקע החשש מתגובה ישראלית דיווחה היום (חמישי) תחנת הטלוויזיה הפרסית "איראן אינטרנשיונל" כי איראן מוכנה לתקוף בישראל באמצעות מפציצי סוחוי 24. כמו כן, מפקד חיל האוויר של איראן טען כי במתקפה נגד ישראל בליל שבת האחרון, נעשה שימוש ב"כלי נשק ישנים ולא עוצמתיים באופן יחסי". 

הפרשן האיראני בטוח: שום דבר לא יעצור את ישראל - טהרן בלחץ אימים
המג"ד ללוחמיו: "נכנסים לרפיח, עם ישראל סומך עליכם"

בנוסף, הוא אף איים כי בתגובה למתקפה של ישראל, איראן "עלולה לבחון את 'דוקטרינת הגרעין שלה'. עוד טען כי מתקני הגרעין של איראן מאובטחים מבפני תגובה ישראלית אפשרית. 

גורם אמריקאי בכיר אמר כי אנשי צבא "משמרות המהפכה" ומפקדים אחרים נמצאים בכוננות, כאשר חלקם בבתים בטוחים וחלקם מתחבאים במתקנים תת-קרקעיים.

בתוך כך בחדשות ABC דווח לפי מקורות ישראלים כי האפשרויות שנשקלות כתגובה למתקפה האיראנית כוללות תקיפת סוכנים איראניים באזור ומתקפת סייבר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התקיפה האיראנית: יחידת הבקרה האווירית הדרומית של חיל האוויר (צילום :דובר צה"ל)

סוחוי 24 הוא מטוס תקיפה על-קולי לכל מזג אוויר, שפותח ברוסיה (לשעבר ברית המועצות) על ידי משרד המהנדסים סוחוי. למטוס כנף בעלת משיכה משתנה, והוא נחשב לראשון המטוסים הסובייטיים הכולל מערכות ניווט ותקיפה דיגיטליות.

ב-23 בספטמבר 2014 יירט מערך ההגנה האווירית של ישראל מטוס סוחוי Su-24 של חיל האוויר הסורי שחדר לשטח ישראל באזור רמת הגולן, באמצעות טיל MIM-104 פטריוט. הייתה זו הפלת מטוס אויב הראשונה בעולם באמצעות טיל פטריוט.

מטוס סוחוי 24  (צילום: רויטרס)
מטוס סוחוי 24 (צילום: רויטרס)

ב-24 בנובמבר 2015 הפיל חיל האוויר הטורקי מטוס סוחוי Su-24 רוסי שחדר לשטח טורקיה. אחד הטייסים שהפליט נהרג מאש המורדים, וגופתו נשבתה. הטייס השני חולץ בפעולת קומנדו רוסית וסורית.

ב-24 ביולי 2018 חדר מטוס סוחוי Su-24 של חיל האוויר הסורי למרחב האווירי של ישראל באזור רמת הגולן והופל על ידי זוג טילי MIM-104 פטריוט ששיגר צה"ל. המטוס נפל בשטח סורי באזור הדרומי של הגבול ברמת הגולן.