שישה לוחמים נפצעו באורח קשה ושמונה נוספים באורח קל-בינוני בפגיעה שאירעה אתמול במתנ"ס בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. בנוסף, עוד חמישה אזרחים נפצעו. מהתחקיר הראשוני, עולה כי חיזבאללה ביצע מארב ותצפיות מהכפר דיר חארפה בדרום לבנון - בטווח של שלושה ק״מ מהגבול עם ישראל. חיזבאללה שיגר שני טילי נ״ט ולאחר מכן כלי טיס בלתי מאויש. בצה״ל מתחקרים מדוע לא התבצע יירוט כנדרש, ומסתמן כי הטווח הקצר מאוד של שיגור הכטב״ם - יצר אתגר משמעותי ליירטו. 

נקודת התורפה של איראן? יעד התקיפה הדחוף ביותר נחשף

בשיחה עם גורם ביטחוני לשעבר, הוא מסביר כיצד ניתן ליירט בצורה יעילה יותר את הכטב״מים שמשוגרים מטווח קצר: ״מערכות ההגנה האווירית של צה״ל יודעות לפעול ולהגן בצורה טובה ויעילה יותר נגד טילים, רקטות ופגזי מרגמה כבדים - מאשר נגד כטב״מים שמשוגרים לישראל. הטווח הקצר של שיגור הכטב״ם מוביל לכך שאין מספיק זמן הרתעה. הפתרון היחיד היעיל נגד כטב״מים הוא תותח לייזר - שיכול להוביל ליירוט מוצלח בלי קשר לטווח הקצר.  

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"תותח לייזר יורה קרן אור שטסה במהירות של 300 אלף ק״מ בשנייה - ויכולה לשרוף כטב״ם שנמצא אפילו רק 20 מטר ממיקומך", הוא מסביר וחושף כי בימים אלו בישראל עובדים על פיתוח טכנולוגיית הלייזר: ״בשנתיים האחרונות, מפתחים בישראל את קרן האור בתותח לייזר באחת מהתעשיות הצבאיות הישראליות - ואני מעריך שבעוד שנה-שנתיים הפיתוח יהיה כבר מוכן לפעולה בשטח. במהלך המלחמה האיצו את הפיתוח. טכניקת קרן האור תפגע ותשרוף את הכטב״מים - וכך תהרוס את האפקטיביות שלהם. יהיה ניתן להרכיב גם על הליקופטר את קרן הלייזר - ולפגוע בצורות שונות בניסיונות הירי מטווח קצר״.