ישראל תקפה הלילה (בין חמישי לשישי) את מערך ההגנה של מתקן הגרעין בנתנז, כך צוטט בכיר אמריקאי ברשת ABC. כמו כן, אף קיימת הערכה כי התקיפה השביתה את המערך, אם כי היא אינה מאומתת. אותו הגורם הוסיף כי התקיפה נועדה להעביר מסר לאיראן כי היא מחזיקה ביכולת לתקוף את אתרי הגרעין שלה. 

קדימה לרפיח? המבצע הצבאי עלול להסתיים במותם של חטופים רבים | ג'קי חוגי
לאחר התקיפה באיראן: זו חברת התעופה המוכרת שתפסיק לטוס לישראל

באלחדת הסעודי דווח כי את המתקפה ביצעו שלושה מטוסי F-35. גורם אמריקאי צוטט במדינה, וטען כי התקיפה בוצעה מחוץ לשטח איראן. יחד עם זאת, על פי דיווח אחר ברשת CNN, לא נרשמו במקום פגיעות משמעותיות. התקיפה בוצעה סמוך לעוספיה שבאיראן. 

תיעוד התקיפה של ישראל באיראן (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

תמונת לוויין שפורסמה לפני זמן קצר, מציגה עדויות לכך שנגרם נזק לסוללת טילי קרקע-אוויר באזור. בנוסף, ניתן לראות מכ"ם שספג פגיעה במקום.

לאחר התקיפה הלילה, משמרות המהפכה הודיעו על מצב כוננות מרבית בכל הבסיסים הצבאיים במדינה, המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן נקראה ל"דיון דחוף". בישראל עדיין שומרים על שתיקה, אך גורמים ישראלים אישרו לניו יורק טיימס שישראל ביצעה "תקיפה מוגבלת" באיראן. במדינה הפרסית מנסים למזער את האירוע ולטעון שלא מדובר בפגיעה משמעותית. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]