מלחמה בעזה: פעילות לוחמי חטיבת הנח"ל במרחב מרכז רצועת עזה נמשכת, ובימים האחרונים התרחשו כמה היתקלויות פנים אל פנים, בהן חוסלו מחבלים. בנוסף, במהלך הפעילות בוצעו פשיטות ממוקדות על עשרות תשתיות טרור של חמאס, והכוחות מכווינים ארטילריה ואת חיל האוויר להשמדתם.

מג"ד הנח"ל יציין את ליל הסדר בלב הרצועה: "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להכרעה"
היישובים שנפגעו ב-7 באוקטובר זועקים: "הממשלה מוותרת על עתיד העוטף"

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, ומפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, קיימו אתמול (שישי) הערכת מצב יחד עם הכוחות הלוחמים בשטח, ודנו בהמשך לחימת כוחות צה"ל במרחב.

מהלך השבוע החולף, לוחמי סיירת נח״ל לחמו במחנה הפליטים ג׳באליא, נתקלו במחבלים רבים וחיסלו אותם, השמידו תשתיות אויב ותפסו אמצעי לחימה. באחת ההיתקלויות, הלוחמים נתקלו במטענים, ירי מקלעים וטילי נ״ט משני כיוונים שונים. המחבלים חוסלו מירי שבוצע על ידי הלוחמים, ומירי מדויק של טנקים מכוחות השריון תחת פיקוד הסיירת.

פעילות חטיבת הנח''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות חטיבת הנח''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

באירוע נוסף, בוצע ירי נ״ט לעבר כוח צה"ל. שלושה מחבלים מחוליית הנ״ט חוסלו, וחיסול נוסף בוצע על ידי כטמ"ם בהכוונת מכלול המבצעים של סיירת נח״ל. בשבוע החולף חוסלו עשרות רבות של מחבלים על ידי לוחמי צוות הקרב החטיבתי של נח״ל, בלחימה משולבת של שריון, ח״יר ואוויר בהכוונת כוחות הסיירת.

מג"ד גדוד 931 של חטיבת הנח"ל, סא"ל עוז משולם סיפר השבוע בריאיון עם "מעריב" על משימה מורכבת של לחימה בשטח בנוי וצפוף. "מחבלים של חמאס משתמשים בציניות בתשתיות אזרחיות ובאוכלוסייה. כבר ראינו הם עשו שימוש בבתי ספר, בתי חולים ומסגדים, כדי למצוא בהם מקומות מחסה ומסתור ולצאת משם לפעולות טרור. בשבוע האחרון היה לנו אירוע משמעותי בתוך בית ספר. כאשר כבשנו את המקום, חשפנו מארב של אמצעי חבלה מוכנים לפיצוץ. הכוח הלוחם פעל במקצועיות ונטרל את המארב הממולכד. גם חשפנו עמדות תצפית במהלך הפעילות".