מלחמת חרבות ברזל: סרן במילואים דור זימל, תושב אבן יהודה, נפצע אנושות מירי כטב"ם ערב אלערמשה ביום רביעי האחרון. זימל, שהתגייס למילואים ב-7 באוקטובר, וכמעט באופן רציף - שירת מאז במילואים בצפון. במהלך המילואים, הוא הציע נישואים לחברתו - והשניים אמורים להינשא בעוד כחודשיים. כעת הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל בנהריה, מוקף במשפחתו, ארוסתו, חבריו, חייליו ומפקדיו.

הנשק החדשני שחמק מתחת לראדר: פרטים חדשים על התקיפה באיראן
ישראל חשפה את נקודת התורפה של טהרן והעבירה מסר לבעלות הברית

כאמור, דור ובת זוגו שיר, אמורים להתחתן בקרוב. דור הציע לה נישואים וקיבל במתנה את טבעת האירוסים שנתרמה על ידי משפחתו של אדיר מסיקה, שנרצח בפסטיבל הנובה. אדיר המשיך את העסק המשפחתי של עיצוב תכשיטים, ולזכרו החליטה המשפחה להעניק טבעות אירוסים לחיילים בחינם. 

אביו אלון כתב על מצבו של בנו - וביקש ממי שיכול להתפלל לשלומו: ״דור דור שלנו האהוב מונשם ומצבו עדיין אנוש קריטי, אנו מתפללים להחלמתו. תודה על מאות הודעות וטלפונים שמחזקים אותנו. לדור ושיר יש תאריך חתונה - ה-7.6. דור האריה עושה מאמצים בלתי נתפסים - נשאר לנו רק להתפלל. תודה לכם על התפילות והחיזוקים. מבקש להמשיך להתפלל במלוא העוצמה״.

בתחילת פברואר דור סיים את סבב המילואים הראשון שלו, וכתב בפוסט בפייסבוק: "116 ימים. חשבתי הרבה על איך והאם לסכם, והחלטתי שאין טעם. הרי לעולם לא אצליח להעביר את כל החוויות; הטובות הרעות, אלו שאדחיק ואלו שלא ארצה לשכוח. גם אם הייתי יכול, איך אפשר לסכם כשלא סיימנו? ישנם חטופים בעזה, לוחמים ערים לילות כימים, משפחות מתפרקות ועסקים שקורסים.

דור זימל (צילום: פייסבוק)
דור זימל (צילום: פייסבוק)

אז לקחתי הפסקה, הפסקה מהמלחמה עצמה, ובמהלכה אתמודד עם מלחמה אחרת, קצת יותר מוכרת אך בכל זאת כל כך שונה. אחזור לארוסתי שבתכלס - בינינו היא הגיבורה (רק עליה אני יכול לדבר בלי סוף), אחזור ללימודים לחברים ולעבודה, ובקיצור - לטירוף שנקרא 'שגרה'. כל זה כאמור, רק כפגרה, עוד חודש וחצי לוחמיי ואני נדרשים חזרה בצפון, להגן על גבולה הצפוני של המדינה".

בפוסט בפייסבוק ב-25 באוקטובר כתב זימל: "זו לא עוד הצעה, זה סיפור מרתק על אהבה, אחדות, שכול, שמחה ועם יחיד ומיוחד. גויסתי למילואים בשבת הארורה של ה7.10 ומאז אני עסוק במשימות מאתגרות בצפון. ביום שישי האחרון, לאחר מחשבות רבות שמתלוות לאירועים המתרחשים במלחמה, התקשרתי לאמא שלי ובישרתי לה: 'אני רוצה להתחתן עם שיר. אשמח אם תוכלי לחפש טבעת'". 

"אתמול, יום שלישי ה24.10, בשעה 13:00, הודיעו לי במפתיע: 'יש לך הזדמנות לצאת הביתה ל20 שעות - לא בטוח שתוכל לצאת בזמן אחר'. הבנתי שזו ההזדמנות, אבל איך אספיק לארגן הצעת נישואים?! חלמתי להציע בשקיעה על הים אבל הזמן נגדי".

"זכינו זכינו ושוב פעם זכינו", המשיך. "איזה משמעות עצומה התווספה ליום המיוחד שלנו - תוך פחות מחמש שעות נרקמה לה הצעת נישואין מיוחדת ומרגשת ששמחה את כל המעורבים בה. דווקא בימים חשוכים אלו - אירועים כדוגמת זה מדגישים את הסיבה בשלה ננצח - עם ישראל חי ומאוחד מאי פעם. תודה רבה לכולם, אני חוזר לצפון. ניפגש בחתונה. שיר, ארוסתי האהובה והיפה - אני אוהב אותך".

פעילות סיירת חרוב בנור א-שמס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)