"תם ונשלם עידן ההתרפסות והמשא ומתן" כך מציין גורם בכיר בשירות בתי הסוהר (שב"ס) במסר שהוא מעביר אל האסירים הפליליים והביטחוניים בעקבות אירוע חריג בשבת לפנות ערב בבית מעצר ניצן, באירוע בו היה מעורב אסיר מארגון הפשיעה של חריר, שהשחית לכאורה רכוש שב"ס ולאחר מכן הוביל להתבצרות אותה פיזרו כוח גדול של לוחמי שב"ס במסגרת הכרזה על נוהל רע"מ. 

זה התחיל בלוחם כליאה בבית המעצר ניצן שהבחין בשעות אחה"צ כי עלי סעיד אסיר מארגון הפשיעה של חרירי, תלש כבל תקשורת שלא היה בשימוש מהקיר. לוחם הכליאה הורה על צעד משמעתי לאסיר וביקש ממנו לעזוב את המקום, אלא שסעיד, סירב להנחייתו ואמר "וואללה רק בכוח תורידו אותנו מפה".

עימותים בין סוהרים לאסירים בבית הסוהר (צילום :דוברות שב"ס)

מיד לאחר מכן נכנס האסיר לתאו ויחד עם אסירים המשתייכים לאותו ארגון ושוהים בשלושה תאי כליאה צמוד הכריזו על התבצרות, שפכו שמן על הרצפה והבעיר פריטים בתאיהם. בעקבות האירוע החריג, הגיעו למקום מ"מ נציב שירות בתי הסוהר גונדר קובי יעקובי וממ"ז מרכז שב"ס גונדר אביחי בן חמו, במקביל להזעקה של כוחות מיוחדים בהם כוח מצדה למקום.

בתום הערכת מצב ולאחר שבחנו את האירוע החליט מ"מ נציב שב"ס גונדר יעקובי, כי לא יפעלו על פי דרישת האסירים מארגונו של חרירי ולא יבואו איתם במשא ומתן אחרי האירוע אלא יפרצו לתאיהם וישיבו את הסדר על כנו. בפיקוד מפקד בית המעצר 'ניצן', גבריאל מירילשוילי, כוחות לוחמי כליאה מבית המעצר ומבתי הסוהר הסמוכים בסיוע לוחמי ימ"ז (יחידה מחוזית) ולוחמי יחידת מצדה, ביצעו את הפריצה לאגף ולתאים, תוך שהם משתלטים על 19 אסירים שהכינו מבעוד מועד אמצעי לחימה מאולתרים זאת באמצעות פחיות של קופסאות שימורים שיש בהם לשמש כחפץ חד מסוכן במטרה לפגוע בסוהרים ובלוחמים. 

ארבעה אסירים נפצעו והם טופלו במרפאת בית המעצר והאש כובתה תוך שימוש בזרנוקי הכיבוי שבמתחם. בשב"ס מדגישים כי לא יאפשרו מצב שבו אסירים ינסו להכתיב את הנהלים במתקני הכליאה. "שירות בתי הסוהר פועל כל העת, 24 שעות ביממה, למימוש משילות נחושה ובלתי מתפשרת בכלל מתקני הכליאה, למען בטחון הסגל והציבור". כל האסירים שהיו מעורבים בתקרית החמורה נשלחו למתחם הענישה המשמעתית שם יבחנו הצעדים שיינקטו נגדם.