יומיים לאחר התקיפה באספהאן המיוחסת לישראל, עולה השאלה מה יהיה הצעד הבא ואיזה צד ינקוט ראשון בפעולה. בני סבטי, חוקר איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, התראיין היום (ראשון) בתכנית 'שבע-תשע' עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, והדגיש: "איראן רוצה שרידות, הדבר הכי חשוב למנהיג האיראני זה לשרוד את הדבר הזה ולהשאיר אחריו שם טוב".

"מחבלים יכולים לחדור מג'נין": כיתות הכוננות נערכות לתרחיש האימים
ניסיון פיגוע צפונית לחברון: ירי בצומת בית ענון, לא ידוע על נפגעים

סבטי דיבר על התגובה המקלה, לדעתו, של האיראנים על התקיפה הישראלית ועל הערפול שעדיין קיים לגביה: "הם מזלזלים, מכונת התעמולה האיראנית היא המכונה הכי משומנת אולי בעולם. היא עובדת שעות נוספות. עכשיו יש כותרת בעיתון איראני שאומרת שמכונת התעמולה לא פחות חשובה מטיל. הם יודעים מה קרה שם, אף אחד לא אומר בדיוק מה. על פי תקשורת אמריקנית שלקחה על עצמה להיות הדובר של שני הצדדים, לא זוכר מקרה כזה שדרך החשיפות האמריקנים מבקשים לייצר הרתעה הדדית. הם מגמדים את זה".

הוא ממשיך ומסביר לגבי הפגיעה בסוללת ה-S-300, שככל הנראה נגרם לה נזק בעת תקיפת הבסיס האווירי באספהאן: "לגבי מערכת S-300, הם קוראים לזה שתי ציפורים במכה אחרת. האיראנים שונאים את רוסיה, וזו מערכת שלקח לה הרבה מאוד זמן להגיע משם. איכות הפעולה הייתה כל כך גבוהה כך שאנשים משתהים, וגם זה נמצא בשיח. כמה כמטב"מים פגעו במכ"מ של מערכת S-300, זה פגע בהגנה ובלא בהתקפה, העיניים הללו מגנות על הנכסים באזור, וזה מאוד קילומטרים. כשהדבר הזה נפגע, זה כמו שהורידו לנו את כל מערכת הצפייה על החומות בעזה. אתה מעוור את הצד השני, וזה רמז עבה על מה ניתן לעשות בצעד הבא. המסר עבר".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm