בצל הדיווחים על סנקציות אמריקאיות של ממשל ביידן על יחידת 'נצח יהודה', הגיב על כך ח"כ צבי סוכות בתכנית 'שבע-תשע' של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM: "צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, סיכנו חיים של חיילים כדי לשמור על חיי האויב. האמירות כאילו הן המעצמה ולכן אנו צריכים להגיד 'אמן' על כל מה שהם אומרים לא מקובלות עליי. יש פה סוג של צביעות. אני לא מוכן שחיילים ימותו, גם אם זה יוביל לסנקציות של אמריקנים".

"מזלזלים ומגמדים": ההכחשה האיראנית לתקיפה צריכה להפחיד אותנו?
הסנקציות האמריקאיות נגד צה"ל מוכיחות: לביידן נגמרה הסבלנות | דעה

סוכות המשיך ואמר: "יש גבול כמה אנחנו יכולים להתנהל כמדינת חסות. צה"ל מתחקר כל דבר. הרמיזות כאילו בצה"ל יש מישהו שמטאטא חקירות, זה כל כך רחוק מהמציאות. כולם מכירים את מה שקורה בצה"ל. צה"ל הוא הצבא הכי מחמיר בעולם בעניין הזה. המציאות היא הפוכה".

צבי סוכות (צילום: דוברות)
צבי סוכות (צילום: דוברות)

ח"כ הוסיף מיד לאחר מכן: "סמוטריץ' לא אמר אף פעם שצריך לשרוף את חווארה, הוא אמר למחוק ולא לשרוף. הוא חושב שצה"ל צריך למחוק שם בתים, הוא הסביר את זה עשר פעמים מאז. אני חושב שזה מקום שיש בו סכנה ביטחונית".

לקראת תום הריאיון התייחס לתגובה על הפעולה באיראן: "בקווים כלליים אנו חושבים שאיראן היא מדינה שרוצה להשמיד את המדינה, ואנו צריכים לנצל כל לגיטימציה בינלאומית שיש לנו כדי להנחית שם מכה קשה. בן גביר הוא חבר קבינט, אני לא. אני לא מחלק ציונים לשר בן גביר, אנחנו חברים. אפשר לבקר, לא בתקשורת. אם יש לי ביקורת עליו, אני אומר לו אותה ברמה האישית. בימים האלה אני מודאג הרבה יותר מזה שראש אמ"ן עדיין בתפקיד ושאנחנו לא מספיק התקפיים בצפון ובדרום".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm