יוסי אמרוסי, בכיר שב"כ לשעבר וחבר ב"הביטחוניסטים", שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 1045fm והתייחס לתקיפה הממוקדת באיראן ומיוחסת לישראל לכאורה.

"מזלזלים ומגמדים": ההכחשה האיראנית לתקיפה צריכה להפחיד אותנו?
דרדל'ה? הנזק שנגרם מהתקיפה המיוחסת לישראל באיראן נחשף | צפו בתמונות

"יש לנו אויב 45 שנה שמנסה להשמיד אותנו באמצעות זרועות התמנון שלו, חמאס, חיזבאללה, חות'ים וכל השלוחות שלו ועושה את זה בעמימות כדי שלא נפגע בגרעין האיראני. ב-14.4 הוא טעה וחרג מהמדיניות שלו ופעל ישירות ובעוצמה נגד ישראל במתקפת הטילים. הפעולה שעשה, לא הייתה כדי להציג יכולת או כדי להפחיד אותנו אלא על מנת להרוג כמה שיותר אצלנו. הוא לקח בחשבון את ההגנה האווירית שלנו.



לכן אני חושב שהייתה ואולי עדיין נמצאת הזדמנות פז להכות בראש הנחש שנקרית בדרכך פעם ב-40 שנה, כדי לפגוע בגרעין האיראני כדי לא להשאיר את הבעיה לנכדים שלנו, כי הבעיה הזאת לא תיעלם".

כשהתבקש להסביר איך ניתן לפגוע בגרעין השיב: "אני לא משתמש במילה "דרדל'ה" אבל היינו צריכים לפגוע בצורה יותר משמעותית עם ניראות. למשל, תשמיד להם שדה נפט ונותן לעשן השחור להיתמר שבועיים בשמי טהרן, איראן תיפגע כלכלית, כל העולם המוסלמי רואה. הכי חשוב העם האיראני שמתנגד למשטר רואה.

אנחנו כאילו חזרנו לקונספציה של הכלה ומידתיות. אסור לנו יותר, להכיל ולהגיב במידתיות, אלא להגיב בחוסר מידתיות. חמאס הסביר לנו את זה יפה מאד ב-7 באוקטובר. היינו צריכים להגיב בצורה יותר משמעותית אבל לא לפתוח במלחמה כוללת. האיראנים הבינו שאנחנו מסוגלים לפגוע בדיוק רב במטרה מסוימת אבל בעולם הערבי יש משמעות לניראות גם אם היינו תוקפים בצורה יותר משמעותית לא היינו זוכים לתגובה איראנית נוספת".

על עסקת החטופים אמר: "לפעמים אנחנו לא שומעים בתקשורת ואני מקווה שדברים מתרחשים בחדרי חדרים. יש לנו אויב שהחשיבה שלו אחרת, לא מעניין אותו חיי אדם. לפי הדת שלו אסור לו להתפשר. אני מוכן לשחרר אסירים רבים. זה לא יפתור את הבעיה. אחרי שתחזיר אסירים ושחררת את החטופים אתה משאיר את חמאס חי וקיים. הוא ימשיך לירות טילים אז מה עשינו? לא מבין למה לא כובשים את רפיח. רק הלחץ הצבאי יגרום ליחיא סינואר להתגמש. הדבר היחידי. אחרת הוא יכול להמשיך ככה עוד שנה שנתיים למה שיפסיק? התנאי הראשון של סינואר להפסיק את המלחמה. הירי יימשך בעוטף אם ננטוש את השטח. אנחנו צריכים להגיע למצב שזוהי מלחמת עזה האחרונה".