בליל התקיפה האיראנית, הנשיא ביידן ועוזריו חששו ולא היו בטוחים ביכולות של מערכות ההגנה האווירית של ישראל, כך מדווח הבוקר (ראשון) הוול סטריט ג'ורנל. "התוצאות של ההגנה", אמר בכיר בממשל ביידן שהיה נוכח בחדר המצב באותו יום, "לא היו ברורות עד שהכל תם ונשלם".

מזימה חדשה: חמינאי מבין שלא ניתן לחסל את ישראל במכה אחת | דעה

דקות ספורות לפני פתיחת המתקפה, גורם רשמי ישראלי התריע לעמיתיו בארה"ב כי היא בעיצומה, אבל העדכון לא כלל מידע על המטרות שבמוקד או על המיקומים שנפגעו, אמרו גורמים אמריקאים. גם בזמן שהם צפו באיראן מוציאה טילים ממחסנים ומעלה אותם על משגרים, היקף תוכנית התקיפה של איראן לא היה ברור מיד לסוכנויות הביון האמריקאיות. כמה דיווחים מודיעיניים חזו שאיראן עשויה להתמקד רק במתקנים דיפלומטיים ישראלים או באתרים אחרים מחוץ לישראל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

על אף האזהרה המתקדמת שהם קיבלו, היקף המטח היה הלם עבור הנוכחים בחדר המצב, אמרו גורמים בממשל. "זה היה בקצה ובכמות גבוה יותר ממה שציפינו", אמר גורם בכיר. על פי הדיווח, בוושינגטון חשבו שהכוחות שלה ושל ישראל יכולים להתמודד עם 50 טילים בליסטיים, אבל לא ידעו כיצד אלו יתמודדו עם יותר מ-100 כאלה.

עוד נחשף, כי פקידים אמריקאים חששו שישראל עלולה להכות בחזרה מיד ובעוצמה כבר באותו הלילה, מה שהיה מעלה את רף ההסלמה משמעותית. לאחר הזעם הבינלאומי על אירוע בו נהרגו מתנדבים של ארגון המטבח המרכזי העולמי, ישראל נמצאת כעת במקום אחר, טוב יותר מבחינה אסטרטגית, טענו גורמים רשמיים בארה"ב. עם זאת, אם ישראל תגיב בפזיזות, היא עלולה לאבד שוב את התמיכה הבינלאומית שהושגה לאחרונה.