על רקע הצפי להטלת סנקציות מצד ארה"ב על גדוד נצח יחידה, סא"ל (מיל') איתן עוזרי, המפקד הראשון של של היחידה, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM וסיפר כיצד הוא רואה את הדברים.

יאיר גולן תומך בסנקציות על צה"ל: "האמריקאים צודקים, מצב משפיל"

"זה שארה"ב הגדולה מכירה בחשיבותו של גדוד נצח יהודה זו עוד מדרגה שקופצים קדימה", אמר עוזרי בפתיחה. "בעזרת השם כולם יכירו בחשיבות הגדוד הזה. הגדוד נלחם במחבלי חמאס ברצועה, אני לא רואה מישהו ממפקדי צה"ל מונע ממנו משהו כדי שיצליח במשימתו. אני לא חושב שמישהו יכול לערער על חשיבות הגדוד בימים אלה. היו דברים כאלה בגדוד הזה ובגדודים אחרים, צה"ל יודע לטפל בדברים הללו בצורה נחרצת כשהם קורים. אני לא חושב שזו סיבה להפלות את הגדוד ולהפוך אותו למשהו שאינו שייך לצבא".

נצח יהודה (צילום: עמותת נצח יהודה)
נצח יהודה (צילום: עמותת נצח יהודה)

הוא המשיך: "אפשר לפתור את זה מבחינה דיפלומטית, לא רואה את זה כמכשול גדול במערכת היחסים מול ארה"ב, זה קוריוז יפה. היו סיפורים עוד לפני שקם נצח יהודה. קרו אירועים לאורך השנים בהן מדינת ישראל קיימת, הם לא מדגדגים את מוסריות הצבא שלנו. אין ספק שהיא גדולה לאין ערוך מזו של הצבא האמריקני או של כל צבא אחר בעולם".

עוזרי לא מתרגש מהסנקציות הצפויות, לדבריו: "צריך לקחת את הדברים בפרופורציה. גם פה כנראה שיש גורמים שדוחפים מאחורה, והם הצליחו להביא את זה לקדמת הבמה. לא הייתי עושה מזה אירוע גדול. יש בארה"ב לא מעט גורמים שלא אוהבים את מדינת ישראל באשר היא, אז הם מוצאים דרך לפגוע בה".

לסיום, המפקד הראשון של נצח יהודה נתן גיבוי לגדוד: "עצם העובדה ששולחים את הגדוד הזה להילחם בחאן יונס - מראה שסומכים עליו. מדובר בחיילים עם הרבה מאוד מוטיבציה, לא רק להילחם, אלא למסור את נפשם למען המדינה. חלק גדול מהחיילים, אלה שבאו מבתים חרדים, באו בניגוד לחינוך שגדלו בו וללחצים החברתיים ותרמו את חלקם. זו ההוכחה שניתן לקיים אורח חיים חרדי במסגרת הזו. מקווה שעוד חרדים יתגייסו לצבא ויתרמו את חלקם בעול. זה לא שזה אפשרי, אלא הכרחי. צה"ל ימצא דרך להתגבר על המכשלה הקטנה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm