גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ בתכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm והתייחס למצב בצפון על רקע ההסלמה באזור. 

"תחושה של סרט אימה": תושב הכפר בצפון שנפגע מנ"ט משחזר
בצפון נערכים לחג עצוב לאחר עוד אירוע קשה: "כמו אפוקליפסה פה"

"אנשים לא מבינים עד כמה המצב חמור בצפון ולא מבינים את העוצמה של המשבר הכלכלי, הנפשי, החברתי החינוכי לעשרות אלפי אנשים", אמר זלץ. "אנחנו מצפים לחזור הביתה בקיץ. אנחנו מכינים לקיבוצים שנפגעו, מגורים באחד הישובים אצלנו כדי שיישארו כקהילה קשורים למערכת החינוך שלנו. קיבוץ מנרה מתחיל להיקלט בגדות, אותו דבר משגב-עם לקיבוץ גונן". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"במשך חמישה חודשים חיזבאללה פעל ואנחנו הגבנו, ובחודשיים האחרונים המצב התהפך. הם מחכים לראות מה נעשה ואז מגיבים. אנחנו בתוך האירוע הזה חמישה חודשים, ולמרות שאנחנו מנסים לשכנע את המדינה להציב מטרות ללחימה בצפון, היא עדיין לא עושה את זה".

עוד אמר כי: "אנחנו מצפים לחזור הביתה בקיץ ולהתחיל את שנת הלימודים הקרובה כאן. מי שלא יוכל לחזור, כמו חלק משמעותי מתושבי מנרה - נאפשר לו לחזור ליישוב אחר. יש קיבוצים שיש בהם בתים הרוסים, ויש משפחות שיחששו לחזור.

"אנחנו מכילים את זה ומייצרים ביישובים הרחוקים יותר מהגבול לבוא ולהיקלט אצלנו כיישוב, כקהילה. לשם אנחנו מכוונים. נאמר בזהירות, לצבא יש מספר תכניות למספר שבועות בודדים לבצע פעולה שתאפשר לתושבים לחזור בביטחון הביתה והוא רק מחכה להנחיות. צריך להפסיק לחבר את זה לרפיח או לא, המדינה חייבת לשים לעצמה כיעד שתושבי הצפון יחזור לבתיהם עד הקיץ".

לסיום אמר: "יש פה עם נפלא ואנשים נפלאים, צריך להתחבר ביחד וכשהאירוע הזה יסתיים, ואני מקווה שזה יקרה בקרוב, נצטרך לבנות את עצמנו מחדש ולהיות במקום טוב יותר".