על רקע המתיחות סביב כניסת צה"ל רפיח, דיפלומטים מצרים, פרלמנטרים ואנשי צבא דנו על חלופות העומדות בפני קהיר, אם וכאשר המבצע אכן יצא לפועל. ראש המועצה המצרית לענייני חוץ ושר החוץ המצרי לשעבר, השגריר מוחמד אל ערבי, מסר לעיתון המצרי א-שרק אל אווסט כי "לישראל יש כוונה חזקה לבצע מבצע צבאי ברפיח. זה יהיה בקרוב".

קדימה לרפיח? המבצע הצבאי עלול להסתיים במותם של חטופים רבים | ג'קי חוגי

אל ערבי טען כי המבצע זה "לא יהיה בצורה של פלישה מקיפה, אלא פשיטות נקודתיות. יש לחץ על ישראל מכל מדינות העולם, כולל ארה"ב, למנוע אבדות חדשות בקרב אזרחים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לגבי החלופות המצריות במקרה של כניסה לרפיח, אל-עורבי אמר: "האפשרויות של מצרים יהיו דיפלומטיות - להפעיל לחץ על ישראל". הוא ציין כי ישנן ארבע רמות פעולה, החל מ"תקשורת ברמה הדו-צדדית", שכן היו מגעים קבועים בין מצרים וישראל מאז המלחמה בעזה. הרמה השנייה כוללת "הפעלת יתר לחץ על ישראל באמצעות דיפלומטיה". הרמה השלישית היא "גיוס עמדות בינלאומיות נגד המבצע הצבאי" ולאחר מכן "הסלמה דיפלומטית ומעבר למועצת הביטחון".

עיר האוהלים ברפיח (צילום: רויטרס)
עיר האוהלים ברפיח (צילום: רויטרס)

ראש ועדת זכויות האדם בבית הנבחרים המצרי, טארק רדואן, מסר לעיתון כי "לאור החלטות מועצת הביטחון והאו"ם הדורשות הפסקת הפעולות הצבאיות בעזה, יהיו תגובות בינלאומיות אם ישראל תלך רחוק מדי במטרותיה הצבאיות על ידי ביצוע פשעים חדשים כנגד אזרחים בעזה".