בעולם הערבי עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בסבב הלחימה בין ישראל לאיראן, לאחר התגובה הישראלית למתקפה של טהרן שכללה שיגור של מאות כט"במים וטילים משטחה. ד"ר נביל אלאטום, מומחה לאיראן, התייחס בשידור ב"אל חדת" הסעודי לתקיפה שיוחסה לישראל נגד מערכות ההגנה באתר הגרעיני בנתנז, וקבע כי "ישראל הוכיחה שהיא מסוגלת לחדור למרחב האווירי האיראני בכל דרך שהיא".

ביידן היה בהלם בחדר החירום: הפרט הדרמטי שלא סופר על המתקפה האיראנית

"בבואנו להשוות בין שני האירועים, ניתן לראות שישנו כישלון בהרתעה האיראנית ושישנו ניפוח של היכולות האיראניות, מכיוון שרק חמישה או שישה טילים מכל מה שנורה הגיעו לשטחים ישראלים, שחלקם פתוחים. דהיינו ,שבסופו של דבר 95% מהאיומים הללו סוכלו", הסביר אלאטום.

ד"ר נביל אלאטום (צילום: רשתות ערביות)

באשר למתקפה הנגדית שיוחסה לישראל באיראן, הדגיש המומחה כי "מדובר בפעולת חדירה חסרת תקדים. הייתה פגיעה במערכת ההגנה האווירית שמוצבת במתקן בנתנז, זאת בניגוד למסע ההטעיה האיראני. אין ספק שמדובר במתקפה משמעותית ואיכותית בסופו של דבר, מכיוון שישראל הוכיחה שהיא מסוגלת לחדור למרחב האווירי האיראני בכל דרך שהיא, אפילו אם מדובר במטוסי חמקן שהמריאו מתוך שטח איראן".

הוא הוסיף: "יציאה של מטוסי חמקן ללא טייס מתוך איראן לתקיפת מתקן נתנז ומתקנים בכרמאנשאה לייצור טילים וכטב"מים, זו אסטרטגיה שישראל כבר נקטה בה בעבר".

תוצאות התקיפה באיראן (צילום: איראן אינטרנשיונל)
תוצאות התקיפה באיראן (צילום: איראן אינטרנשיונל)

את דבריו חתם באומרו כי הוא "סבור גם שהתזמון חשוב, שכן המתקפה התרחשה ביום הולדתו ה-85 של חמינאי וגם בזמן שאיראן מציינת את יום הצבא האיראני. מדובר במסר ברור מישראל - אם אתם מעוניינים בהסלמה, אנחנו מוכנים לכך".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה