לאחר הדיווחים הפלסטינים על מותו של מפקד גדוד טול כרם של הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים נור א-שמס, אבו ש'גאע, יחד עם עוד ארבעה מחבלים בידי כוחות צה״ל במהלך המבצע הנרחב של צה״ל ומג״ב בשבוע שעבר, מתברר כעת כי הדיווחים היו שגויים ואבו שוג'אע כלל לא נהרג במבצע.

לאחר חידוש הירי והפגיעות בקיבוץ מירב: "לא מרגישים ביטחון בבית"
משפט אחד בנאום של חמינאי חשף את החולשה של איראן מול ישראל

על פי צילומים שעלו היום (ראשון) לרשתות החברתיות הערביות ניתן לראות את אבו שוג'אע משתתף בלוויות המחבלים שנהרגו במהלך פעילות צה"ל במחנה הפליטים, כשהוא צולע ונעזר באנשים לצידו. הקהל הרב שנמצא במקום מזהה את דמותו של אבו שוג'אע ומריע לו במשך דקות ארוכות.

אבו שוג'אע (צילום: רשתות ערביות)
אבו שוג'אע (צילום: רשתות ערביות)

מוחמד ג'אבר, הידוע בכינויו אבו שוג׳אע, נחשב לאחד מבכירי המבוקשים של צה״ל ביהודה ושומרון. מדובר במחבל בכיר שהכווין פיגועים רבים, והיווה גורם שערער מאוד את היציבות בכל אזור צפון השומרון. הוא גדל בבית עני כילד שוליים, אבל בזכות אישיות דומיננטית הפך לסמל כמנהיגם של הטרוריסטים בנור א-שמס.

במהלך המבצע הצבאי, שנערך למעלה מיומיים במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטול כרם, כוחות צה"ל חיסלו 14 מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר, עצרו 15 מבוקשים, החרימו אמל״ח רב, השמידו עשרות מטענים והשמידו שתי מעבדות מטענים. כלל המחבלים חוסלו במהלך חילופי אש עם הכוחות בזמן הפעילות. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.