"אנחנו ערוכים להיות חומת המגן של תושבי הצפון ושל הישראלים בכלל. אצלנו לא מכירים את המילה פחד". כך אומרים לנו חברי יחידת "טריגון", כוח העילית החדש של המשטרה, בראיון ראשון מסוגו שיופרסם מחר בגיליון החג של מעריב.

יחידת טריגון הוקמה כחלק ממסקנות אירועי שומר החומות, והיא מורכבת ממילואמיניקים יוצאי יחידות מובחרות שערוכים לקריאה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. "צריך להבין שלהרבה חבר'ה שמשרתים בצבא כלוחמים של יחידות מיוחדות, ההתפרעויות בתוך ישראל במהלך מבצע שומר החומות היו סטירה מצלצלת", אומר לנו ב"כ, מפקד צוות ביחידה, " מבחינה חוקית לא הייתה לנו יכולת להגיב ולהצטרף. זה הביא לרעיון להקים יחידה משטרתית של יוצאי יחידות קרביות צבאיות, שיידעו לתת מענה בזמן אמת. במקור הרעיון היה להקים יחידה המתבססת על יוצאי שייטת שתטפל בפשיעה במגזר הערבי. אנחנו כאן כדי להבהיר לעבריינים שיש בעל בית בשטח".

מאז הטבח בדרום ב-7 באוקטובר, היחידה מצאה את עצמה מסכלת טרור בכל הגזרות – וגם בתוך עזה. "הצטרפתי ליחידה כדי לוודא שלא יקרו שוב אירועים כמו בשומר החומות, אבח לצערנו ב-7 באוקטובר קרה משהו הרבה יותר גרוע", אומר א"ק, הלוחם הצעיר ביותר בחבורה, "כשאתה בצבא ויש אירוע משמעותי, אתה יושב בבית עם ידיים כבולות ואוכל את עצמך, כי למרות שאתה מסוגל אסור לך לפעול. הפעם היינו מראשוני המגיבים. בתוך כשעה וחצי היחידה, שחבריה נמצאים בפיזור ארצי, הייתה כבר בנקודת הריכוז".

מיד עם פתיחת המלחמה וקריאתם למילואים, עוד לפני שנכנסו לעזה, סופחו חברי היחידה לפיקוד המרכז וסייעו למעצרים של תושבי יו"ש שכלפיהם עלה החשד לכוונה לבצע פיגועי טרור בישראל. "פעלנו על סמך התרעות שהועברו. ביחד עם יחידות נוספות ביצענו מעצרים. ברגע שהודיעו שהביאו את צוות טריגון, זה היה כמו שמביאים כלב אמסטף", מתגאה רס"ב יגאל כהן, מפקד בסיס ההפעלה של היחידה ובעל התפקיד היחיד בה שיכול להיחשף בפניו ובשמו המלא.

הכתבה המלאה תפורסם מחר בגיליון החג של מעריב