מלחמת חרבות ברזל: כוננות נרחבת של כוחות הביטחון לקראת חג הפסח, על רקע שורה של פיגועים שבוצעו ביממה האחרונה ביהודה ושומרון. אתמול בצהריים ניסתה מחבלת לדקור חיילים במחסום בקעות בבקעת הירדן. החיילים ירו בה ומצבה מוגדר קשה. אין נפגעים בקרב החיילים.

חוקרו של סינוואר בכלא: אלו מנועי הלחץ שיש להפעיל על צמרת חמאס
ישראל פגעה לאיראן בנקודה רגישה - השלב הבא יהיה גרוע הרבה יותר

אתמול נפצע אזרח ישראלי באורח קל מפיצוץ מטען חבלה באזור התנחלות כוכב השחר שבבנימין, בזמן שניסה להוריד דגל פלסטיני שהוצב במקום. בתיעוד האירוע הוא נראה ניגש לדגל, בועט בו - ואז המטען התפוצץ.

קודם לכן ירו מחבלים לעבר קיבוץ מירב בגלבוע שבחטיבת מנשה. לא היו נפגעים, ונגרם נזק לאחד המבנים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר חשודים. במהלך הסריקות בכפר ג'ילבון השליכו מחבלים מטען לעבר הכוחות. לא היו נפגעים לכוחותינו, שהשיבו אש.

תיעוד המקרה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עוד לפני כן הגיעו שני מחבלים חמושים לעבר עמדה צה"לית בבית ענון, סמוך לקריית ארבע. אחד המחבלים ניסה לדקור את חיילי צה"ל שהיו במקום, והמחבל הנוסף פתח בירי לעברם. לוחמי גדוד 92 ששהו במרחב סיכלו את הפיגוע, כשהגיבו בירי מהיר ונטרלו את שני המחבלים.

במג"ב מציינים כי במסגרת ההיערכות המבצעית לקראת חג הפסח, יפעלו כוחות החיל בכלל הגזרות המדינה במתכונת מתוגברת. במסגרתה, תוגבר נוכחות הכוחות במרכזי הערים ובנקודות שבהן יש ריכוזי קהל משמעותיים ובסמיכות לבתי תפילה. זאת, על מנת להגביר את תחושת הביטחון בקרב האזרחים ולקצר ככל שניתן את זמן התגובה לאירועים.

לצד פעילות זאת, פועלים כוחות מג"ב ביהודה ושומרון יחד עם כוחות צה״ל ושב״כ למעצרי מבוקשים ופגיעה בתשתיות הטרור - פעילות שתימשך גם בימי החג.

אתמול פעל צה"ל בטול כרם. 14 מחבלים חוסלו, וכוחות הביטחון סיימו מבצע של 53 שעות באזור. תשעה לוחמים נפצעו קל. מדובר במבצע המשמעותי ביותר שצה"ל ערך במחנה הפליטים. לפי דיווחים פלסטיניים, חוסל מפקד גדוד טול כרם בג'יהאד האסלאמי.

בתוך כך, במבצע במהלך השבוע האחרון של לוחמי מג"ב, בפיקוד מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק, נעצרו 491 שוהים בלתי חוקיים (שב"חים). מתחילת השנה נתפסו על ידי מג"ב 4,500 שב"חים ברחבי הארץ.

בנוסף, מחאת משפחות החטופים צפויה להתחדש מחר. כזכור, שוטר-מתנדב ועובד קבלן של חברת נתיבי היובל נדרסו לאחר שניקו את הכביש, עם סיום הפגנת משפחותיהם של חלק מהחטופים במקום ביום שישי האחרון. בשלוש תאונות נוספת ביו"ש ובכביש 6, נהרגו צעיר, אישה ורוכב אופנוע כבן 40.

מאות שוטרי ומתנדבי משטרת התנועה הארצית וסיירת האופנועים של אגף התנועה יפרסו במהלך כל ימי חג הפסח וחול המועד בצירים הבין-עירוניים למילוי משימות לצורך הזרמת התנועה וטיפול באירועים חריגים לצד אכיפת תנועה.

מפקד סיירת אופנועים סנ"צ גיא לוי. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)