פיגוע טרור בבוקר החג: שלושה צעירים בני 15, 18 ו-20 נפצעו הבוקר (שני) באורח קל בפיגוע דריסה שאירע בשתי זירות שונות בירושלים. צוות מד"א שהגיע לזירה העניק להם טיפול, ופינה אותם לבית החולים שערי צדק בעיר. לאחר מצוד, שני המחבלים שביצעו את הפיגוע נעצרו על ידי כוחות משטרה ולוחמי מג"ב. שני המחבלים הם תושבי חברון בני 17. לאחר מעצרם, השניים הועברו לחקירה אותה הטיל מפקד מחוז ירושלים על היחידה המרכזית של המחוז, חקירה שהחלה ומתנהלת בשיתוף שירות הביטחון הכללי.

לאחר התפטרותו של ראש אמ"ן: זה מי שצפוי להחליפו בתפקיד
בפעילות לילית: לוחמי ימ"מ עצרו את המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר

במסלול הבריחה של המחבלים אותר נשק מאולתר, כשהכוונה שלהם הייתה לבצע פיגוע משולב, גם דריסה וגם ירי. מפרטים ראשוניים עולה כי למחבלים היה מעצור בנשק מה שמנע את פיגוע המשולב. 

זירת הפיגוע בירושלים  (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות מד''א)

זירת פיגוע הדריסה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיגוע הדריסה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

נשק המחבלים שנמצא בזירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
נשק המחבלים שנמצא בזירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

"היינו סמוך למקום ובתוך דקות הגענו למקום, ראינו צעיר כבן 18 מתהלך בזירה כשהוא עם חבלה בראשו. הוא היה מאוד נסער, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב קל-בינוני. אנשים במקום סיפרו לנו, שבזמן שעסק בביעור חמץ, רכב פגע בו בכניסה לחניון בין בניינים", מסרו חובשי רפואת חירום במד"א יצחק הר כסף ודניאל לוי.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי שנכח בזירת הפיגוע, שיבח את הפעולה המקצועית של שוטרי מחוז ירושלים. "חובה על כולנו לגלות משנה זהירות וערנות מוגברת במיוחד בימים אלו", אמר. גורמים במשטרה מציינים  כי "אנחנו נמצאים בתקופה עם מאות התרעות לפיגועים ואנחנו ערים לכך שמתבצעים פיגועים יחידניים ובזוגות. המשטרה פרוסה בכוחות מתוגברים בכל הערים".

עוד מסר המפכ"ל בזירת הפיגוע: ״משטרת ישראל פרוסה בכוחות מתוגברים בכל הארץ, ממשיכה להיות דרוכה וערוכה לשמירה על ביטחון הציבור. בעקבות הפיגוע הבוקר בירושלים, החלה חקירה נמרצת ובזכות שיתוף פעולה אזרחי, שילוב יכולות מהיר וממצה של כוחות המשטרה, משמר הגבול ושירות הביטחון הכללי, בהובלת מחוז ירושלים - נתפסו שני המפגעים. חוסננו כחברה נמדד גם ביכולתנו לנהל שגרה ברוכה, לצד דריכות נדרשת. אני קורא לציבור להמשיך בשגרת החג, תוך גילוי ערנות מרבית". 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]