הבוקר (שני), הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב״כ, משטרת ישראל וצה״ל במהלך הלילה, נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח בנימין אחימאיר ז״ל.

דורס, יוצא עם הרובה - ונבלם רק בגלל מעצור בנשק: תיעוד הפיגוע בירושלים
"האירוע מתוחקר": כטב"ם נפל מפגיעת טיל קרקע-אוויר בשמי לבנון

המחבל, אחמד דואבשה, בן 21, תושב הכפר דומא שבחטיבת בנימין, נעצר על ידי לוחמי הימ״מ והשב״כ והועבר להמשך חקירה. בחקירתו הראשונית קשר עצמו דואבשה לביצוע הפיגוע בו נרצח לפני עשרה ימים, בנימין אחימאיר ז״ל, תושב ירושלים בן 14, סמוך לחוות מלאכי השלום.

מאז אירע הפיגוע, פעלו שב"כ וצה"ל בריכוז מאמץ מודיעיני ומבצעי בניסיון להתחקות אחר זהות המחבל, עד שביממה האחרונה נרשמה התפתחות משמעותית ובשעות הלילה פשטו הכוחות על הכפר דומא והביאו למעצרו של החשוד.

 כוחות הביטחון בזירה בה נמצאה גופתו של בנימין אחימאיר (צילום: TPS)
כוחות הביטחון בזירה בה נמצאה גופתו של בנימין אחימאיר (צילום: TPS)

כזכור, לפני עשרה ימים יצא בנימין אחימאיר ז"ל מהמאחז חוות גל יוסף לרעות צאן במרחב בנימין ועקבותיו נעלמו. לאחר כיממה של חיפושים מורטי עצבים נמצאה גופתו ושב"כ פתח בחקירת האירוע לאחר שנקבע כי מדובר ברצח על רקע לאומני. הגופה נמצאה סמוך לחוות מלאכי השלום על ידי רחפן של יחידה 636 ובסמוך לה נמצאו חפצים אישיים של הנער שהועברו לחקירת מז"פ.

במהלך החיפושים אחר אחימאיר ז"ל, פרצו עימותים בין מתנחלים ופלסטינים, כאשר המתנחלים איימו לכתר בעצמם את הכפרים הסמוכים. לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הלילה הסתערו מאות מתנחלים על כפר אל-מוג'יר הסמוך לזירת היעלמותו של הנער, בתים ומכוניות הוצתו ולפחות פלסטיני אחד נורה למוות. כך לדברי ראש מועצת הכפר אמין אבו-עליה, הקשור למנוח.