משפחות רבות יציינו הערב (שני) בצער את ליל הסדר ללא יקיריהן שעדיין נמצאים בשבי. לצד הדאגה הרבה, קיימת גם התקווה לראות את החטופים חוזרים הביתה. יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס, התראיינה בגל"צ, ושיתפה בתחושותיה הקשות. 

"לצד הסמכות מונחת אחריות כבדה": מכתב ההתפטרות המלא של חליוה
פיגוע דריסה בירושלים: שלושה צעירים נפצעו, המחבלים נעצרו

"בשבילנו זה עוד יום בתוך הסיוט הזה. אנחנו לא יושבים היום סביב השולחן, זה קשה לנו מדי", ציינה והוסיפה: "אני מנטלית נמצאת ביום האחרון של נובמבר, העסקה, כל יום אני מחכה לשיחת טלפון הזאת שתגיע. אני נזהרת מלדמיין כי המחשבות האלה הן כל כך קשות. לפעמים מרגיש שאין כוח יותר".

צעדה מיוחדת באשכול למען השבת החטופים (צילום :דוברות אשכול)

כרמית יצחק, דודתה של עדן ירושלמי, שנחטפה מהמסיבה ברעים התראיינה בכאן רשת ב', וסיפרה:  "יש לנו אופטימיות, ככל שעבור הזמן יש יותר דאגות. המחשבות רצות למקומות אפלים שאני לא רוצה להגיע אליהם. אבל לפעמים זה חזק ממני. כמובן אנחנו דואגים כל המשפחה.

כל אחד אומר מה שהוא חושב ומרגיש. התחושות הן נוראיות, קושי שאי אפשר לתאר. אנחנו רואים ששום דבר לא מתקדם, חמאס עומד בעמדותיו, לא זז מילימטר. קשה לנו ממש, אנחנו רואים שהאור בקצה המנהרה מתקרב".

היא טענה כי במצב הדברים הנוכחי, יש לשקול את ביצוע הפעולה המדוברת ברפיח: "אם אין הסכם אנחנו בעד כניסה לרפיח. עוד הוסיפה בכאב על אחייניתה עדן: "היא נחטפה כשהיא בריאה וצעירה. אבל גם בריאים כבר חולים. כמה אתה יכול להחזיק את עצמך? אתה נשבר". 

לצד הביקורות הרבות כלפי הממשלה בסוגית שחרור החטופים, יצחק הוסיפה כי "קשה לי להאמין שהממשלה לא עושה מספיק בשביל להחזיר אותם. אני מקווה שהם עושים את מה שצריך בשביל להחזיר אותם הביתה, הם נרקבים שם. אני חושבת שאולי צריך לעשות יותר, לא יודעת להצביע על נקודה מסוימת".