רס״ל (מיל') סאלם אלכרישאת בן 42, נפל בקרבות ברצועה, כך הותר הערב (שלישי) לפרסום. אלכרישאת התגורר באו רובייעה שבנגב, ושימש כגשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה. ככל הנראה, נפל לאחר שנפגע מאש צלפים, במהלך הפעילות שבה לקח חלק למניעת השיגורים לעבר ישראל מצפון רצועת עזה.

"לא נעזוב אותו עד שיהיה טוראי חליוה": אב התצפיתנית שנרצחה רותח על ראש אמ"ן הפורש
"כלום לא השתנה, הממשלה ממשיכה להפקיר אותנו": בשדרות לא הופתעו מהירי

אלכרישאת היה אב ל-12 ילדים, כשהאחרון מהם נולד רק לפני כשבועיים. בשירותו הסדיר שירת כמג"ב. הוא התגייס למילואים כבר ביום ה-7.10, עם תחילתה של המלחמה לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס בישראל. אלכרישאת עבד באבטחה ובתחנת דלק. 

פעילות חטיבת הנח"ל במרכז רצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

חמש רקטות נורו היום (שלישי) לעבר העיר שדרות ועוטף עזה, אזעקת צבע אדום הופעלה. ארבע רקטות יורטו והחמישית נפלה באתר בנייה בעיר. בעקבות הנפילה, מחסן של בית בעיר נפגע ועלה באש. כוחות כבאות וגורמים נוספים שפעלו במקום השתלטו על השריפה. צה"ל תקף את מקורות הירי. לשמחת כולנו, אין נפגעים בגוף. עם זאת, הירי העלה את המתח בקרב התושבים בעיר שדרות ואלה שיתפו את "מעריב" בתחושותיהם.

אורן פרץ מרדכי, בת 45 ואם לארבעה, תושבת שדרות ובעלת עסק טוענת שלא הופתעה מהירי: "חיכינו לו מהרגע שנכנס החג". לאורן נמאס: "כבר כמה שנים, ובייחוד השנה, החגים הם לא חגים וכנראה שכלום לא השתנה. ממשלת ישראל הפקירה אותנו ב-7/10 וממשיכה להפקיר אותנו גם היום. כואב לי על המשפחות שנהרסו, אולי לשווא, במלחמה הכל כך כואבת הזאת".