בכיר חמאס חליל אל חיה אמר היום (חמישי) בראיון לסוכנות הידיעות AP כי ארגון הטרור מוכן להסכים להפוגה בת חמש שנים בלחימה מול ישראל, וכי יסכים להניח את נשקו אם תוקם מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967.

בכיר בחמאס: סינוואר יצא מהמנהרות - זה מה שישראל לא מספרת

אל חיה הוסיף כי חמאס מעוניין לקבל "מדינה פלסטינית ריבונית מלאה בגדה המערבית וברצועת עזה והחזרת פליטים פלסטינים בהתאם להחלטות הבינלאומיות".

"כל החוויות של אנשים שנלחמו נגד כובשים, כשהם הפכו לעצמאיים והשיגו את זכויותיהם ומדינתם, מה עשו הכוחות האלה? הם הפכו למפלגות פוליטיות והכוחות הלוחמים המגנים שלהם הפכו לצבא הלאומי", הוסיף.

בתגובה על דברי אל חיה אמר בכיר בליכוד בשיחה עם 'מעריב': "אנחנו מוכנים למשא ומתן ישיר עם הפלסטינים ועם הליגה הערבית. הכל פתוח למו"מ. חמאס חייב להניח את נשקו בלי קשר למו"מ, אלא כדי לסיים את המלחמה בעזה. הם צריכים להניח את הנשק ולשחרר את החטופים וצה"ל יצא מהרצועה. לישראל אין עניין לנהל לתושבי עזה את החיים. כל עוד אין איום צבאי עלינו, אנחנו מוכנים לסייע להם עם הציוד ההומניטרי, מעבר לזה - אין לנו שום עניין ברצועה, בתנאי כאמור שהיא מפורזת מנשק והחטופים חוזרים הביתה.

"היום קיימת המסגרת של הסכמי אוסלו ובמסגרתם אין מקום בעזה לארגון חמוש ועוין ישראל כמו חמאס. שלא ידברו איתנו על ההסכם העתידי, כאשר בינתיים הם לא מקיימים את ההסכם הנוכחי. בשנת 2006 גירשו את הרש"פ מרצועת עזה והפכו אותה למדינת טרור. את זה יש להפסיק בלי קשר למשא ומתן עם הרש"פ ולהמשך החיים לפי הסכמי אוסלו".

כזכור, גורם בכיר בחמאס אמר אמש ל"אל ערבי אל ג'דיד" כי מנהיג ארגון הטרור, יחיא סינוואר, יצא לאחרונה במספר הזדמנויות מהמנהרות ופגש אנשים בשטח.

"סינוואר אינו מבודד מהמציאות שם, למרות המלחמה המתמשכת ופעולות המודיעין הישראלי שלא נפסקות לאורך כל היום. הדיבור עליו כמבודד במנהרות אינו אלא טענה מצדו של נתניהו כדי לחפות על כישלונו בהשגת היעדים שהוכרזו בפני הרחוב הישראלי ובני בריתו. סינוואר מבצע את עבודתו כמנהיג של התנועה בשטח", אמר הגורם.