על רקע המשך מלחמת ההתשה בצפון, סקר מיוחד של "מעריב" בדק את עמדת הציבור בנושא. הסקר נערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, ובשיתוף Panel4All.

פעולה ברפיח היא טעות? "חמאס מכין מארב אסטרטגי שיהווה אסון לישראל"
לצד התייצבות הליכוד: האם מפלגות האופוזיציה היו יכולות להרכיב היום ממשלה? | סקר "מעריב"

בתשובה לשאלה, האם אתה מאמין שישראל תבצע בזמן הקרוב פעולה משמעותית בלבנון, שתאפשר את חזרת תושבי הצפון לבתיהם? – התשובות היו: כן – 39%, לא – 36%, לא יודע – 25%. בקרב מצביעי הימין: 61% - כן, 19% - לא ו־20% - לא יודע. בקרב מצביעי מרכז שמאל: 34% - כן, 47% - לא ו־19% לא יודע. 

מלחמת ההתשה בצפון נמשכת | סקר מיוחד  (צילום: מעריב אונליין)
מלחמת ההתשה בצפון נמשכת | סקר מיוחד (צילום: מעריב אונליין)

שריף סואעד, שהתגורר בראס אל עין בואדי צלמון ועבד כנהג משאית, נהרג הלילה מירי החיזבאללה בהר דב, כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. חילוץ גופתו נערך תחת אש כבדה. בתגובה, ביצע צה"ל ירי ארטילרי וטנקים לעבר מקורות הירי, במהלכן הושמד משגר של ארגון הטרור.

במקביל, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תשתיות חיזבאללה במרחב שבעא ומרכבא. לאחר מכן בשעות הבוקר, תקף צה"ל במישור דורוס שבמזרח לבנון. כתוצאה מכך, נגרם נזק למכלית סולר שהייתה באזור והנהג שהיה בתוכה פונה לבית החולים לטיפול בכוויות. כזכור, בעקבות המצב המתוח בצפון, ולאחר ששני בתים נפגעו כתוצאה מירי טילים לעבר אביבים וקרוון אחד נשרף, רמת הכוננות בגזרה הועלתה אתמול. בתוך כך, צה״ל תקף הלילה בעין אל טין בדרום לבנון.

בסקר, שנערך ב־18־17 באפריל השתתפו 500 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%.