מלחמת חרבות ברזל: ארגון הטרור חמאס הפיץ היום (שבת) סרטון נוסף ובו נראים שני חטופים ישראלים, עמרי מירן וקית' סגל שפורץ בבכי בסרטון. קית' סגל אזרח אמריקאי. כזכור, מוקדם יותר השבוע פורסם הסרטון של הירש גולדברג-פולין, גם הוא אזרח אמריקאי.

בין עזה לריאד: זוהי ההחלטה הגורלית שנתניהו יצטרך לקבל | דעה
אתגרי ביטחון מורכבים ביותר: כך פריז נערכת לאולימפיאדת 2024

קית': "קוראים לי קית' סיגל, אני בן 64". מירן: "שמי עומרי מירן, אני בן 47 מקיבוץ נחל עוז. קית': "אני רוצה למסור למשפחה שלי שאני מאוד אוהב אתכם". מירן: "משפחתי היקרה, אני מתגעגע לכולכם. אבא, אחי, אחיי, אחותי, לישי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות". קית': "חשוב לי שתדעו שאני בסדר ושאני מקווה מאוד שגם אתם".

כזכור, אשתו של קית' - אביבה סגל שוחררה בעסקת החטופים הקודמת. נדב מירן, אחיו של עמרי מירן, אמר לוואלה: "מרגש לראות את התמונה הזאת. אני שמח שהוא בחיים. אני מקווה לראות אותו כמה שיותר מהר בבית. הוא נראה לי בסדר. לצאת להילחם ברפיח יביא אותם מהר יותר. פחות דיבורים, יותר מעשים".

תפילה להחזרת חטופים (צילום :אבשלום ששוני)

מירן: "השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל במלחמה הארורה הזאת". קית': "יש לי זיכרונות מאוד מאוד יפים מפסח משנה שעברה שחגגנו כולנו ביחד. ואני מאוד מקווה שתהיה לנו לכולנו הפתעה הכי טובה שיכולה להיות" (פה הוא נשבר ופורץ בבכי).

מירן: "אני מקווה שלפחות את החג הבא יום העצמאות נוכל לחגוג ביחד כולנו. אני נמצא פה בשבי החמאס כבר 202 יום". קית': "אנחנו פה נמצאים בסכנה, יש הפצצות וזה מלחיץ ומפחיד וזה נמשך כבר הרבה מאוד זמן, ואני תוהה וחושב לעצמי 'עד מתי?'".

מירן: "המצב פה לא נעים. קשה. יש הרבה הפצצות". קית': "ולפעמים יש תחושה שהדברים נמרחים. אני פונה לראש הממשלה ולכל הממשלה להשתתף במו"מ על מנת להגיע לעסקה בקרוב. התחושה היא שהדברים נמרחים ונמשכים הרבה מאוד זמן".

מירן:"הגיע הזמן להגיע לעסקה שתוציא אותנו מכאן בחיים, שלמים ובריאים". קית': "ושכל החטופים יחזרו הביתה בקרוב למשפחות שלהם כמו שאתם נמצאים עם המשפחות שלכם".

מירן: "אני רוצה שתעשו כל מה שאתם יכולים ותלחצו בכל דרך אפשרית ותמשיכו להפגין" קית': "ראיתי כמה פעמים את ההפגנות שיש בתל אביב ובירושלים ואני מקווה ומאמין שאתם כולכם תמשיכו בזה כדי שיהיה מומ ועסקה עכשיו". קית': "להתראות ובתקווה שזה יהיה בקרוב, ביי".

דני מירן אביו של החטוף עמרי מירן (צילום: אבשלום ששוני)
דני מירן אביו של החטוף עמרי מירן (צילום: אבשלום ששוני)

אביו של עמרי, דני מירן, נאם בעצרת לשחרור החטופים וקרא לממשלה: "בן גביר וסמוטריץ', גלו מנהיגות פעם אחת, אני משוכנע שחמאס בשל לעסקה. קבלו כל עסקה, שחררו את החבל למשא ומתן, והחזירו את החטופים".

עוד סיפר: "הופתעתי לראות שאין לו זקן, כי חשבתי שאין לו איך להתגלח. מאז החטיפה לא התגלחתי, ואני מתכנן להתגלח ביחד איתו כשיחזור. עלמא בתך מזהה אותך מהתמונה שעל חולצתי, וכשראתה את הסרטון ישר אמרה 'אבא' והצביעה על התמונה. רוני מזכירה את אבא שבעזה, מקום שהיא לא יודעת מהו. הכי קשה לראות את העצבות בעיניה של אשתך שלוחמת בכל החזיתות".

בעצרת הוקרן גם סרטון שצילמו בנות משפחתו של קית' סיגל. בתו אמרה: "לראות את אבא שלי היום רק מדגיש לכולנו עד כמה אנחנו חייבים להגיע לעסקה כמה שיותר מהר ולהחזיר את כולם הביתה. אני דורשת מהמנהיגים של המדינה הזאת לראות את הסרטון הזה ולראות את אבא שלהם זועק לעזרה". 

ממטה המשפחות נמסר: "אות החיים מקיט סגל ועמרי מירן הם ההוכחה הברורה ביותר שממשלת ישראל צריכה לעשות הכול כדי לאשר עיסקה להחזרת כל החטופים עוד לפני יום העצמאות, החיים לשיקום, והנרצחים לקבורה בכבוד. זה הזמן של הממשלה והעומד בראשה להוכיח במעשים את מחויבותם לאזרחי המדינה שמצפים להחזרת החטופים - אסור לממשלת ישראל לפספס את ההזדמנות הקיימת ולהחזיר את כולם הביתה".

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "לא אנוח עד שכל חטוף, כמו אביגיל, שנתלש ממשפחתו והוחזק ע"י החמאס, יוחזר לזרועות אוהביו. יש להם את המילה שלי. למשפחות שלהם יש את המילה שלי".

הציוץ יצא לאחר שביום חמישי האחרון נפגש ביידן עם אביגיל בת הארבע ששוחררה משבי החמאס ומסר כי היא "יוצאת דופן ומחלימה מטראומה בלתי ניתנת לתיאור". זוהי לא הפעם הראשונה שהנשיא מתחייב לישראל ומילותיו אלה מתכתבות עם אמירות אחרות שלו, ביניהן: "מחויבות חקוקה בסלע" ו-"מחויבות ברזל", וכן עם הסיוע הצבאי מארצות הברית בעלות של כ- 15 מיליארד דולר שעתיד להגיע לישראל.