23 חיילי מילואים מפלוגת תצפיות של חטיבת הצנחנים קיבלו לאחרונה התרעה קצרה על גיוס נוסף למילואים, והודיעו כי לא יתייצבו. זאת, בשל טענה לשחיקה, כך דווח היום (ראשון) בחדשות 12. 

עוד נמסר בדיווח כי מפקד הפלוגה, בחר לבקר אותם ושלח הודעה ארוכה שבה התייחס להחלטתם. "אני אבא. יש לי אינספור חברים שלא דברתי איתם חצי שנה. אשתי קורסת. אני מאוד אוהב את הבית שסיימתי לבנות ממש לפני המלחמה. החברה שעבדתי בה נסגרה בגלל המלחמה. חרא לי כמו כולם", כתב. 

עוד הוסיף: "יש לי אין-ספור חברים שלא דיברתי איתם חצי שנה "זו לא הדרך. זו פלוגה מפוארת עם אתגרים מבצעיים רבים. צוותים אורגניים, חזקים ומלוכדים לא שרדו מנטאלית את האקט הקודם. אז למה שאסופה של אנשים תצליח?"הוסיף מפקד הפלוגה. "אתם יודעים מתי נרגיש את זה? כשנרוץ לחלץ פצועים. ואז יהיה מאוחר. או כשנשב על סיגריה ותגידו לי 'וואלה, התבאסתי עליו'". 

כמו כן, אמו של אחד החיילים צוטטה בדיווח, תוך שהיא מתייחסת לטענות הלוחמים: "הבן שלי התקשר, הוא עייף ועצוב. תאריך היציאה תמיד משתנה. אנחנו מודאגים ועצובים. מה אפשר לעשות? הגעתי לקצה היכולת שלי כאימא", אמרה אם אחרת. בני משפחות נוספים טענו: "אנחנו מחכים שייצאו להתרעננות, מיואשים ומוטרדים מהשחיקה שלהם שם בפנים. הבנים מותשים! לא ידוע לנו מתי הם ייצאו להתרעננות, והם כבר חודש וחצי בפנים". 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חלק ממשרתי המילואים בפלוגה לא התייצבו בסבב הנוכחי בנסיבות אישיות מוצדקות. הנושא תואם עם מפקדיהם וכשירותה של המסגרת לא תיפגע כתוצאה מכך. פלוגת המילואים שירתה כמאה יום ברצף מהשבעה באוקטובר ועד חודש ינואר. צה״ל מוקיר ומעריך את משרתי המילואים וימשיך לסייע ולפעול במגוון הדרכים על מנת להיטיב עם אנשי המילואים שלנו".