בעוד עסקת החטופים, הצעת הפשרה המצרית וההתנגדות לה בקרב מספר שרים בממשלה, והביקור המתוכנן של מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בישראל עומדים על הפרק ועל השיח בימים אלו, עיתון הטלגרף פרסם הבוקר (שני) כי שירות המודיעין הישראלי גייס אזרחים מתוך עזה כדי שיסייעו להם באיתור החטופים. 

בשל החשש מאנטישמיות כלפי יהודים העולם: שר החוץ בהנחיה חריגה | דיווח
לחץ על החמאס? משפחת ביידן משתפת פעולה עם המממנת שלו | דיווח

"הרבה יותר קל לגייס עזתיים שיעבדו עבור ישראל מאז פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר", אמרו מקורות מודיעין ל"טלגרף". עם זאת, קל יותר ליחידות מובחרות של צה''ל להיכנס לרצועת עזה בלי לשים לב ולהבחין בין חיילים לאזרחים עזתיים.

כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

מקור אחר מסר ל"טלגרף" כי צוות שלם של מומחים שהוכשר כדי להתמזג בתוך הקהילה הפלסטינית עובד כעת באתרים מרכזיים באזור. "זה  הרבה יותר קל לגשת מאשר לפני השבעה באוקטובר, כשהייתה לנו גישה מוגבלת לעזה ולא היו לנו הרבה מקורות שם או גיוס", אמר.

"עכשיו, המצב שונה לחלוטין כי אנחנו שם, ויכולים להציע הרבה לכל מי שנרצה לגייס. קודם כל, את החיים שלו. שנית, איזושהי חסינות ושלישית, זה כסף. אז זה הרבה יותר קל עכשיו להשיג גישה למקורות ולגייס מאשר בעבר. זה משחק אחר לגמרי", הוסיף אותו גורם.

חילוץ פצועים מצפון הרצועה (צילום: דובר צה''ל)
חילוץ פצועים מצפון הרצועה (צילום: דובר צה''ל)

"האנשים בעזה מבולבלים, מיואשים ומפוחדים והגורמים הללו חשובים מאוד. כשאתה מגייס אתה תמיד מחפש את נקודות התורפה ועכשיו, יש נקודות תורפה עצומות", אמר מקור ביטחוני שני ל"טלגרף".