אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף המבצעים במטכ"ל, שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וגיא פלג ב-103FM על רקע הדיווחים למבצע צבאי ברפיח.

נותן צ'אנס לעסקה: נתניהו דחה שוב את הפעולה ברפיח | דיווח

"המלחמה, לא צריך להגיד שנכפתה עלינו ואין מוצדק ממנה, וישראל או צה"ל עשו כל מאמץ להפריד את הבלתי מעורבים בכל מקום שנכנסו אליו, וזה גם, בגדול, הצליח, למרות שחמאס התנגד לזה. מה ההבדל ברפיח? רפיח לא נעשה ברצף לחימה אחד, כעת, כשרפיח נעשה במבצע בפני עצמו ונעשים לו אישורי תוכניות ויש מודעות מלאה, כולל בין־לאומית לכך שבעצם יש שם הרבה מאוד עקורים וצה"ל אפילו מכין מקומות לעקורים האלה לצאת אליהם, אז דין מאה הרוגים בלתי מעורבים יכול להיות כדין אלף או 10,000 מבחינת החומרה שלו", פתח זיו את דבריו. 

ישראל זיו (צילום: אריאלה לבנה )
ישראל זיו (צילום: אריאלה לבנה )

"סמוטריץ' ממש לא נחשב בעיניי מומחה מלחמה ולא מומחה לדין בין־לאומי ולא מומחה לכלום. אני גם מכיר את המגבלה של נתניהו שרוחק היריעה של נתניהו היא בערך מידת קומתו של האחרון. זה רע מאוד וכך לא מנהלים מלחמה. יש פה בעיה מאוד קשה שצריך להבין. לישראל אין קרדיט בין־לאומי, לא רק שאין לה קרדיט, שמים לה איומים מאוד מפורשים. גם המצרים שמים על הכף את הנושא הזה של הסכם השלום עם ישראל ולא חוששים לאיים בו", הוסיף.

"גם האמריקנים אומרים, 'תחליטו, רפיח או ריאד', וזה כבר לא רק עניין של לתת גיבוי או לגיטימציה, יש פה תשלום מאוד מאוד משמעותי, דרמטי, אסטרטגי עבור מדינת ישראל בעבור סיכונים שבקצה שלהם, אין בכלל למדינת ישראל פתרון. נניח שהתגברנו על כל הדברים האלה, ומה? אתה הרי לא יכול להישאר שם כי אז אתה כובש בגלל שזה המעבר היחידי הבין־לאומי שלהם ואז אתה יוצא כמו בח'אן יונס ומוסר את המפתחות לחמאס, אז מה עשית בזה? הרגת עוד 400 מחבלים? אין לזה שום משמעות, אין לזה שום יתרון אסטרטגי. זה הכול אולי יכול להתחבר לאיזה מילים פוליטיות שאנשים מסוימים מדברים לבייס, אבל מעשית אין בזה שום חשיבות ביטחונית, כלום", סיים אלוף במיל' זיו את דבריו.