על רקע הדיווחים על דיונים בין ישראל והחמאס בתיווך מצרים לקראת עסקת חטופים, התראיין היום (שלישי) ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד לשעבר, רמי איגרא, לתכנית "שבע-תשע" עם אודי סגל וגיא פלג ב-103FM וציין באותו הקשר: "לא בטוח שלנתניהו ולסינוואר יש אינטרסים הפוכים. יש סיבות הפוכות, אבל האינטרס הוא לא בדיוק הפוך".

המדיניות של ביידן היא גרסה מרוככת של הקו של אובמה
“פחד שיהיו פרעות מטורפות": מתיחות שיא במאלמו לקראת האירוויזיון

מיד לאחר מכן מוסיף איגרא: "מצד שני, הטענה ששרידותו האישית של סינוואר חשובה לו, לא נכונה. הוא אידאולוג, הוא יצק על ידיו של אחמד יאסין, מבחינתו, השרידות של התנועה זה הדבר העיקרי ולכן, אם זה המצב והעסקה הישראלית לא מציעה את המשך שלטונו של סינוואר ברצועת עזה, אז אין לו שום סיבה אמיתית לעשות את העסקה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"תמיד צריך לזכור שהמחיר של עסקאות חטופים עם הפלסטינים לא בא באותו יום של העסקה, המשוחררים זה לא המחיר, את המחיר רואים שנים קדימה כי הוא מהדהד בתוך הציבוריות הפלסטינית ומחזק את הפלג הדתי, קיצוני, סלאפי, שיש בציבוריות הפלסטינית", הוא מוסיף.

"אם המחיר של עסקת שליט היה בשבעה באוקטובר, הוא היה גם לפני השבעה באוקטובר, אז המחיר של עסקה מהסוג שמדברים עליה, אני לא יודע אם מדינת ישראל יודעת לעמוד בו, כי תזכרו שבמרחק פחות מק"מ מכפר סבא, יש גדודים של חורשי רעתנו ועוטף כפר סבא יהפוך במהרה ובקלות לעוטף עזה". 

על סינוואר ונקודת מבטו על הסיטואציה הכללית הוא מרחיב: "מבחינתו של סינוואר, שמטרת הארגון שלו היא השמדת מדינת ישראל, המצב הוא מצוין. העולם רואה את ישראל, ככל שעובר הזמן, יותר ויותר מוקצית מחמת מיאוס, האמריקנים מתחילים לאיים שבמידה ונעשה את רפיח, אז הם יפסיקו סיוע צבאי כזה ואחר, בית הדין הבין-לאומי מתחיל לדבר על צווי מעצר נגד ראשי מדינת ישראל, ואם הוא מסתכל על המצב הפנימי בישראל, הקרע ההולך וגובר בין הימין ללא ימין שכן רוצים עסקה ולא רוצים עסקה, וככל שהוא מסתכל על זה, המטרות שלו הולכות ומתגשמות".

איגרא מדגיש כי האיום של רפיח עבור סינוואר הוא מתנה כי "האמריקנים אז יחריפו את הצעדים שלהם כנגד ישראל ומשבר הומניטרי, כבר הוכח, משחק לידיו של חמאס והוא אחד מהכלים של חמאס כדי בסופו של דבר להביא לכניעתה של ישראל".

הוא סיים את הריאיון עם סוגיית היום שאחרי ואמר: "המחיר הוא לא המחיר של 133 החטופים האלה, המחיר מתייחס לאזרחי מדינת ישראל והוא יהיה הרבה יותר גדול. סינווארים אין הרבה בתוך מערכות טרור מהסוג הזה וגם המחיר הוא לא הפרסונות, המחיר הוא ההצלחה של חמאס אצל הציבור הפלסטיני, ההוכחה, 'הדרך היחידה להתנהל אל מול ישראל זה השמדתה' וזה מה שגם קרה בעסקת שליט. זה לא מנותק אחד מהשני".