כשבוע לאחר שראש אמ"ן, אלוף אהרן חליוה, הודיע על התפטרותו בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר, הבוקר (שלישי) מסתמן כי תא"ל שלומי בינדר, המשמש כיום ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, ימונה למחליפו בתפקיד - כך דווח בוואלה!.

אל''מ שלומי בינדר (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
אל''מ שלומי בינדר (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

עוד נודע לוואלה כי יש גורמים בממשלה שמתנגדים נחרצות למנות אלוף בתפקיד ראשון לתפקיד הרגיש. התנגדויות וביקורת חריפה צפויות להישמע כבר בימים הקרובים.
 
"לצד הסמכות מונחת אחריות כבדה": מכתב ההתפטרות המלא של חליוה

כזכור, חליוה הודיע בשבוע שעבר על פרישתו מצה"ל, זאת כ-200 ימים לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בדרום הארץ. הוא הניח את מכתב ההתפטרות של שולחנו של הרמטכ"ל הרצי הלוי, והודיע שיסיים את תפקידו במהלך השבועות הקרובים. 

"לפני למעלה מ-38 שנים, נכנסתי בשערי הבקו"ם והתגייסתי לצה"ל. עברתי תחנות ותפקידים רבים בחזית הלחימה ועשיתי תמיד, ככל יכולתי, על מנת לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל", כתב חליוה בתחילת מכתב ההתפטרות, והוסיף: "ב-7 באוקטובר, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית כנגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגב המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עמי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה". 

עוד הוסיף: "עם תחילת המלחמה הבעתי בפניך את רצוני לקבל אחריות ולסיים את תפקידי. כעת, בחלוף למילה מחצי שנה, ובמקביל לתחילת התחקירים, אני מבקש לסיים את תתפקידי ולפרוש מצה"ל, בתום השלמת שלב התחקירים ולאחר שימונה ראש אמ"ן אשר יוביל את האנשים המצוינים באגף בשנים הקרובות, תוך קיום תהליך למידה וחפיפה סדור".