משחק האשמות בדרך לעסקה: על רקע ההגעה לרגעי ההכרעה בנוגע לאפשרות לעסקת חטופים, בעולם הערבי גוברות הקריאות לחמאס להיענות בחיוב להצעה המצרית – ובכך להגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל. "לדעתי בסופו של דבר חמאס תיענה בחיוב לדרישות מצרים, בדרך זו או אחרת", העריך בשידור בערוץ הטלוויזיה הסעודי אל חדת' אשרף עוקה, פרשן פוליטי פלשתיני, "אני סבור שחמאס תגרום לראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו להחמיץ את ההזדמנות. נתניהו רוצה שחמאס ידחה את העסקה, זה המפלט היחיד עבורו".

הכל מזימה גדולה? "האמריקאים רוצים תבוסה ישראלית" | האזינו
מתקרבים לפעולה ברפיח? נתניהו רומז: "הודף את לחציו של ביידן"

"אני סבור שראשי חמאס בוטחים במצרים בכל פרט בנוגע לערובות העתידיות, מכיוון שהמצרים עצמם סבורים שההשלכות האפשריות של המשך המלחמה בעזה עלולות לסכן את הביטחון הלאומי המצרי", הוסיף, "בשלב הזה של המלחמה מצרים אינה רק מתווך, אלא גם צד.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אם ישראל תחליט לפלוש לרפיח, על כל ההשלכות המשתמעות מכך, החל מהגירת תושבים ועד לפרטי הסכם השלום בין ישראל למצרים. על כן, אני סבור שחמאס תשים את מבטחה הפעם במצרים, גם אם היא תנסה לשנות פרטים מסוימים הנוגעים לשלב הראשון".

"לאורך התקופה האחרונה מתגבשים סידורים מסוימים שיוציאו את שני הצדדים מההתעקשות שלהם על משפטים וביטויים מסוימים שמטרפדים את ההגעה לעסקה ולהפסקת אש", טען, "בכל האזור והעולם רוצים להפסיק את המלחמה הזאת, ולכן ואני סבור שחמאס תיענה לדרישות מצרים ולמסמך המצרי הזה.

במסמך יש בו נתונים כלליים ופרטים באופן שיביא בהכרח להגשמת מטרות העם הפלסטיני לסיים את המלחמה הזאת והוא יכול להביא בסופו של דבר גם להליך מדיני, שמטרתו בהכרח פתרון צודק וכולל לבעיה הפלסטינית. אני סבור שחובה על חמאס לגרום לנתניהו להחמיץ את ההזדמנות הפעם ולקבל את מה שמצרים הציעה על רקע הלחץ הדיפלומטי האזורי, הבינלאומי והאמריקני".

ישראל וחמאס נתונות בימים אלה תחת מסע לחצים אדיר, ששיאו צפוי להירשם היום ומחר עם ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בארץ. אתמול ביקר בלינקן בריאד, בירת ערב הסעודית, והצהיר כי חמאס קיבל הצעה ישראלית "נדיבה ביותר", כלשונו, לעסקה לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש.

דקירה בירושלים (צילום :צילום מסך רשתות חברתיות,רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אני מקווה שחמאס יקבלו את ההחלטה הנכונה", הוסיף מזכיר המדינה האמריקאי, "יש שני מסלולים בהם ניתן להתקדם כרגע. מסלול של מעגל אלימות בלתי פוסק או מסלול של אזור משולב יותר שמתאחד נגד האיום המשותף מאיראן. הדרך הטובה ביותר להביס את איראן וחמאס היא אם לישראל תהיה נורמליזציה עם כל מדינה באזור וכן יממומש החזון של מדינה פלסטינית".

התרגום מערבית לעברית בוצע בעזרת חברת ביירון