סגן שר החוץ של בריטניה, אנדרו מיטשל, אמר היום (שלישי) בפרלמנט הבריטי כי "בנסיבות הנוכחיות, קשה לראות כיצד פלישה ישראלית לרפיח תעמוד בחוק הבינלאומי".

מרתיח: בתו של ארדואן בירכה את הפיגוע בירושלים שבוצע ע"י טורקי
הרצוג נגד בית הדין בהאג: "פעולותיו קושרות את ידי האומות החופשיות"

לדברי סגן שר החוץ, ממשלת בריטניה עושה כל שביכולתה כדי למנוע תקיפה בהתחשב במספר האזרחים הנמצאים ברפיח. מיטשל הוסיף ואמר לחברי הפרלמנט הבריטי כי "חמאס צריך לקבל את ההסכם שהונח על השולחן".

גם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הצטרף לקריאות ופנה לכל בעלי ההשפעה על ישראל וקרא להם "לעשות כל שביכולתם" כדי למנוע כניסה צבאית ישראלית על רפיח. הוא הוסיף כי הוא "מעודד מאוד" את ישראל והחמאס להגיע לעסקה על הפסקת אש ושחרור החטופים בעזה. עוד אמר כי "חובה שחוקרים בינלאומיים בלתי תלויים יאפשרו גישה מיידית לקברי אחים המוניים בעזה", אמר בהתייחס לאזורים בסמוך לשיפא ולבית החולים נאצר. הוא הוסיף כי המכשול העיקרי להפצת הסיוע ההומנירי בעזה הוא חוסר הביטחון של עובדי הסיוע האזרחים.

על פי דיווח של כאן חדשות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה פעם נוספת את כניסת צה"ל לרפיח על מנת לתת הזדמנות לניסיון להשיג עסקת חטופים חדשה. עוד דווח כי נקבעו כבר שני תאריכים לתחילת הפעולה ברפיח, ואם הניסיונות להשיג עסקה ייכשלו - הפעולה צפויה לצאת לדרך בזמן הקרוב.

בנימין נתניהו בפגישה עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה (צילום: מעיין טואף/לע״מ)
בנימין נתניהו בפגישה עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה (צילום: מעיין טואף/לע״מ)

ישראל וחמאס נתונות בימים אלה תחת מסע לחצים אדיר, ששיאו צפוי להירשם היום ומחר עם ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, בארץ. אתמול ביקר בלינקן בריאד, בירת ערב הסעודית, והצהיר כי חמאס קיבל הצעה ישראלית "נדיבה ביותר", כלשונו, לעסקה לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש.

"אני מקווה שחמאס יקבלו את ההחלטה הנכונה", הוסיף מזכיר המדינה האמריקאי, "יש שני מסלולים בהם ניתן להתקדם כרגע. מסלול של מעגל אלימות בלתי פוסק או מסלול של אזור משולב יותר שמתאחד נגד האיום המשותף מאיראן. הדרך הטובה ביותר להביס את איראן וחמאס היא אם לישראל תהיה נורמליזציה עם כל מדינה באזור וכן יממומש החזון של מדינה פלסטינית".

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי, סטפן סז'ורנה שנמצא בביקור בביירות, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי "הפעילות הצבאית ברפיח היא רעיון רע, וישנן יותר מדי סוגיות הומניטאריות שטרם נפתרו", עוד הוסיף כי "הפעילות הצבאית לא תפתור שום דבר".