ישראל ממשיכה כל העת לתקוף תשתיות בדרום לבנון מול חיזבאללה, זאת בנוסף לתקיפות במרכז רצועת עזה. מלבד כוחות אל-פג'ר שגויסו ללחימה עם חיזבאללה, עליהם דיווחנו לאחרונה, ארגון הטרור משכלל גם את הארסנל האווירי שלו החל מרחפנים ומזל"טים ועד מערכת הגנה אווירית שלמה.

ממשלת בן גביר: בשעה טובה, יש מנהיג חדש בישראל | אפרים גנור
העסקה לשחרור החטופים מתרחקת: "עמדות היסוד של חמאס לא השתנו"

חיזבאללה יורה לעבר בסיס בירנית 20 לאוקטובר (צילום: צילום מסך)
חיזבאללה יורה לעבר בסיס בירנית 20 לאוקטובר (צילום: צילום מסך)

השימוש ברחפנים אצל חיזבאללה החל כבר לפני 20 שנה, וזאת בין היתר באמצעות שיתוף פעולה עם איראן. הרחפנים הנוכחיים והעכשוויים, שזכו לשימוש במבצעים האחרונים בערב אל-עראמשה, מסוגלים לשאת כ-50 קילוגרמים של חומר נפץ והם בעלי טווח שיגור ויכולת הגעה למרחק של כ-150 ק"מ.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ירי נ״ט של חיזבאללה (צילום: אלכס דוכמן)
ירי נ״ט של חיזבאללה (צילום: אלכס דוכמן)

הדיווחים הערביים מגלים כי לצד מזל"ט "השהיד" ו"המהגר" האיראניים ומל"טים נוספים, דווקא ההגנה האווירית היא זו המהווה את שיא הפיתוח הבולט ביותר של חיזבאללה. מלבד טילים חכמים מבוססי בינה מלאכותית, מדווחים על טילים המסוגלים להפיל מל"טים ישראלים מתקדמים כמו "הרמס 450" ו"הרמס 900". 

חלק נוסף הנוטל חלק מההגנה האווירית של המפלגה היא המערכת SA8, הכוללת טילים קצרי טווח המגיעים למרחק של שניים עד תשעה ק"מ ולגובה של עד חמישה ק"מ ומערכת SA17, בעלת טווח של 20 ק"מ.

המקורות הערביים מדווחים כי עדיין ישנם עוד אמצעי לחימה ומערכות שטרם חשף חיזבאללה, והם אלו שעשויים להיות חשובים וגדולים יותר בהשפעתם ובשיכלולם המתקדם.