"אנשים אומרים דברים; בואו נתמקד במה שהם עושים, במה שאנחנו עושים. והדבר הכי מיידי, הדבר הכי דחוף זה לראות בימים הקרובים מהי תגובת חמאס להצעה מאוד חזקה שעומדת על הפרק", אמר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בתגובה לדבריו האחרונים של רה"מ בנימין נתניהו בנוגע להתעקשות על כניסה לרפיח בכל מחיר, במסגרת ראיון לרשת החדשות האמריקאית NBC.

עדיין נמוך מב-1939: זהו מספרם של היהודים בעולם
האגף הסודי במוסד שהופך עולמות כדי לאתר חטופים: זה מה שאפשר לספר

 בלינקן המשיך ואמר: "כולם מסכימים שזו עסקה טובה, ושתביא, שוב, להפסקת אש מיידית, שכולם רוצים, ולהחזרת בני הערובה הביתה, שכולם צריכים לרצות. שם נמצא הפוקוס. זה, לדעתי, ניכר מהעובדה שההצעה האחרונה שהעלו על השולחן. זה מראה שהם (ישראל) מוכנים לעשות פשרות גדולות כדי להגיע לעסקה. זה מה שמדבר הכי ברור והכי חזק. וכשדיברנו על זה היום, ברור שהם היו רוצים לראות את זה קורה. זה נותן להם הפסקת אש מיידית, זה מביא הביתה בני ערובה, וזה נותן לנו משהו לבנות עליו".

כשנשאל על ההשלכות של העסקה השיב: " ובכן, חשוב גם לציין שכבר היו. הבנתי שהאנשים שתקפו את השיירה הזו (של משאיות הסיוע) נעצרו היום על ידי הרשויות הישראליות. זה מעביר מסר חזק מאוד. כעת, הם צריכים להמשיך ולשדר מסר חזק כי הסיוע הזה לא יכול להיות, אסור להתערב בו בזמן שהוא עובר בישראל. ותראה, ישראל טובה מזה".

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: אבי אוחיון)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: אבי אוחיון)

"אבל כפי שהנשיא ביידן הבהיר - שוב, מהיום הראשון - זה לא אומר שסיוע לא צריך להגיע לאנשים שזקוקים לו נואשות. אלו שני דברים נפרדים. לאנשים שכל כך זקוקים לסיוע הזה, ושעכשיו מקבלים ממנו יותר בגלל הצעדים החשובים שנעשו בשבועות האחרונים, כולל ממש כאן בנמל אשדוד, לא היה שום קשר לשבעה באוקטובר".

חמושים משתלטים על משאיות סיוע בעזה (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
חמושים משתלטים על משאיות סיוע בעזה (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

"הם נלכדו באש הצולבת הזו של יצירת חמאס. וזה הכרחי שהם יקבלו את האוכל שהם צריכים, את המים שהם צריכים, את הציוד הרפואי שהם צריכים, גישה לבתי חולים ולטיפול רפואי", חזר והדגיש המזכיר האמריקאי. 

על סוגיית רפיח טען: "עמדתנו הייתה ברורה - היא לא השתנתה; זה לא ישתנה. והעמדה שלנו היא שאנחנו לא יכולים ולא נתמוך במבצע צבאי גדול ברפיח בהיעדר תוכנית ברורה ואמינה להגנה על אזרחים. לא ראינו תוכנית כזו. ויש גם דרכים טובות יותר לעשות את מה שישראל צריכה לעשות במונחים של התמודדות עם בעיית החמאס שנותרה. דיברנו איתם על זה; הסכמנו שהשיחות הללו יימשכו".